Societat

TONI RODRÍGUEZ

PERRUQUER I GERENT DE LA BARBERIA PÈLS DE MATARÓ

“M'ha agradat fer les coses tan bé com he sabut”

“El més important és l'atenció personalitzada que donem”

“Aquí ve molta gent jove, però és veritat que també tenim un tipus de client més madur”

“L'any que ve, hi haurà canvis molt importants”

Amb només dos anys de vida, la barberia Pèls de Mataró ha estat premiada enguany com a millor barberia de tot l'Estat.

Què significa haver rebut el premi com a millor barberia de tot l'Estat?
Després de tanta feina, tant d'esforç, sacrifici i, sobretot, lluitar per fer la feina ben feta, és com si es reafirmés que el que fem ho estem fent bé. El premi és el resultat del que hem fet fins ara.
Quina ha estat la clau de l'èxit?
Avui en dia, tallar cabells és el menys important. Es dóna per fet que si obres un negoci de barberia saps tallar cabells. Però si al client se li dóna un afegit com ara la qualitat del servei, les instal·lacions, l'atenció, el tracte o que es vegi l'afany de superació per la feina, és més fàcil arribar a l'èxit. M'ha agradat fer les coses tan bé com he sabut. I si no en sabia, m'he format.
Darrerament, hi ha un auge d'homes que tornen a la barberia?
No, però sí que és veritat que les barberies havien anat desapareixent. Amb tot, hem notat que hi ha un segment dins el públic masculí que no acaba d'estar còmode en una perruqueria unisex.
Quina tipologia de clients vénen a la seva barberia?
Aquí ve molta gent jove, però és veritat que també tenim un tipus de client més madur. Tot i això, pràcticament el 70% dels nostres clients són joves. Són persones a qui els agrada cuidar-se.
Quins són els serveis més demandats?
Molts clients vénen a arreglar-se la barba. Pel que fa al tall, la gent demanda molt el tipus old school, que consisteix en el degradat del tall del cabell amb una progressió del 0 o el 0,5, o fins i tot l'1, fins arribar a una mida on un mateix ja es pot fer el tupè al seu estil. També fem serveis per arreglar mans, peus o celles. Tenim un ventall de propostes que ara són molt freqüents. Fa anys, deies a un senyor que es podia arreglar les celles i es posava les mans al cap, però ara ja es veu com una opció per anar més polit i donar una imatge de net. Aquest fet s'està convertint en una cosa cada vegada més normal.
Què creieu que fa especial la vostra barberia?
El més important és l'atenció personalitzada que donem. També tenim una persona que és a recepció que ofereix al client un servei gratuït de beguda, com pot ser un cafè. Les instal·lacions són molt còmodes i es mimen molt els petits detalls. Crec sincerament que aquest és el nostre èxit.
Quina seria la última tendència pel que fa al tallat de cabell o l'afaitat masculí?
Això donaria per a una gran conversa. Ara, la moda està canviant molt. Hi ha els hipsters, que busquen molt la tendència, i també hi ha les tribus urbanes. No està ben definit, però el nostre perfil de client és aquell a qui li agrada anar cuidat. Sí que puc avançar que, de cara a l'any que ve, hi haurà canvis molt importants pel que fa a les tendències, i per això en volem crear una col·lecció.
Quins són els vostres projectes de futur?
Tenim molts projectes, però tancats i en condicions d'executar-se encara no. No els volem explicar perquè no estem segurs que es puguin fer.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.