Societat

Primers passos per fomentar la convivència intercultural a Banyoles

Completen l'elaboració de la Monografia Comunitària, el document que servirà de base per fer una diagnosi i decidir accions en el camp social

Unes dues-centes persones, amb representants de 14 entitats del sector de serveis a les persones del Pla de l'Estany inclosos, han participat en l'elaboració de la Monografia Comunitària, que s'acaba de completar. Es tracta d'un estudi detallat de la situació actual de la ciutat de Banyoles que recopila les claus i les estratègies necessàries per fer d'aquest lloc un espai favorable de convivència. La monografia –expliquen els seus impulsors– és “una fotografia” dels diversos aspectes i característiques estructurals que componen el municipi, des dels seus orígens i la seva història demogràfica fins al seu moviment ciutadà, passant per sectors com ara el socioeducatiu, la salut comunitària, l'ocupació i els espais de culte. Les dades del document, que inclouen l'opinió de qui viu i treballa a la ciutat, portaran a l'obtenció d'un diagnòstic comunitari. El següent pas serà intentar donar una resposta a partir de l'elaboració d'una programació comunitària consensuada entre tots els agents implicats. La monografia s'ha debatut en una trobada en què van assistir bona part dels tècnics que han participat en la seva elaboració. La iniciativa s'emmarca en el Projecte d'Intervenció Comunitària Intercultural, que té com a objectiu posar en marxa un procés comunitari per promoure la convivència ciutadana intercultural a Banyoles, una ciutat amb una rica diversitat cultural, ètnica, lingüística i religiosa. El projecte l'impulsa l'Obra Social La Caixa i el desenvolupa l'Ajuntament de Banyoles, l'àrea de Benestar Social del Consell del Pla de l'Estany i la Fundació Cepaim.

LA DATA

2014
És l'any
de la posada en marxa del Projecte d'Intervenció Comunitària Intercultural a Banyoles

LA XIFRA

200
persones
han intervingut en l'elaboració de la primera fase del projecte, a la qual seguirà una diagnosi.

Situar els ciutadans com a protagonistes

En la trobada en què es va debatre la monografia, els participants van posar de manifest la necessitat d'optimitzar les capacitats de resposta dels agents que treballen en l'atenció a les persones, situar els ciutadans com a protagonistes del canvi, connectar i conèixer la realitat, consensuar accions, afavorir la proximitat, crear vincles, reconèixer el que ens uneix identitàriament i posar l'èmfasi en allò comú.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia