Societat

Moda

Passarel·la 080

Torna l'home Miró

Antonio Miró torna a la passarel·la amb la roba del deixeble del creador, Albert Villagrasa

El dissenyador, que no hi va assistir, vesteix una obra en el TNC

García Madrid, amb botiga a Barcelona, s'estrena en la 080

Antonio Miró, la marca de moda que gairebé és sinònim d'una època a casa nostra, va reaparèixer ahir en el món de les passarel·les després de sis anys sense desfilar. “Vam decidir concentrar-nos un temps a consolidar les llicències, que ja són més de vint: ulleres, sabates, urnes funeràries...”, explica Andrea Arquero, accionista de la firma al 70% d'ençà del 2007.

Actualment Antonio Miró té el 30% de les accions, però ja no dissenya per a la casa. El que es va veure ahir en la quarta jornada de la 080 Barcelona Fashion va ser una modernització de l'estil Miró en home i dona a càrrec d'Albert Villagrasa, que va treballar al costat del dissenyador més d'una dècada, i això es nota. L'home Miró continua vestint amb formes minimalistes, ara actualitzades. Els pantalons són curts i estrets i les camises s'omplen de colors mediterranis. Les dones porten amplis i llargs vestits, frescos abrics, faldilles un pèl globus i pantalons pirata estrets. Curiosament aquesta setmana es va presentar al TNC l'obra de Joan Baixas i l'artista brasiler Cildo Meireles, que disposa del vestuari gairebé industrial d'Antonio Miró, és a dir, del dissenyador en persona, que ahir no va assistir a la desfilada.

La firma va compartir desfilada amb els dissenys de la marca Torras, que aposta per la pell molt treballada combinada amb el lli tant per a home com per a dona en un dia en què la sastreria modernitzada també va tenir el seu espai amb García Madrid. La casa madrilenya, que fa tres mesos va obrir botiga a l'Eixample, va començar la desfilada amb un gran “Hola Barcelona!” a l'esquena del seu primer model. Els seus dissenys són coloristes, ajustats, amb teixits sorprenents (com un canvas, més propi d'un quadre) i es tanquen amb dos botons. “Barcelona ens ha rebut molt bé, a nosaltres ens agrada jugar amb la sastreria i hem trobat un públic que hi està molt interessat”, diu el dissenyador Manuel García.

Oscarleon ens va explicar una història d'amor amb precioses samarretes en què es llegia “Je l'aime à mourir” i Naulover va presentar una roba femenina amb els colors intensos de Mark Rothko (les seves obres apareixien a Mad Men) com a leitmotiv. La jornada la va tancar la proposta més conceptual, creativa i arriscada de cada edició, la de Brain&Beast.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Núria Escarpanter
Alcaldessa de Llançà (Junts)

“El pacte de govern és sòlid i es basa en la confiança”

Llançà

El Clúster de la Bioenergia de Catalunya celebra la II Nit de la Bioenergia: l’energia més circular i social

Bategen amb Maria Antònia Canals la plaça de davant l’institut Vicens Vives

girona

Tomben la moció per regular el lloguer estacional

BLANES

Camí de Mar, un projecte que enllaça Argeles amb Malgrat, per la costa

girona

La Fira d’Abril de Catalunya amplia l’aforament un 24%

Barcelona

El Mercat del Lleó tindrà més bona climatització abans de l’estiu

girona

El festival Tech&Play obre portes i espera 4.000 visitants

Barcelona
EDUCACIÓ

Mobilització de l’AFA de l’escola Camins a Banyoles

BANYOLES