Moda
Passarel·la 080
Torna l'home Miró
Antonio Miró torna a la passarel·la amb la roba del deixeble del creador, Albert Villagrasa
El dissenyador, que no hi va assistir, vesteix una obra en el TNC
García Madrid, amb botiga a Barcelona, s'estrena en la 080
Antonio Miró, la marca de moda que gairebé és sinònim d'una època a casa nostra, va reaparèixer ahir en el món de les passarel·les després de sis anys sense desfilar. “Vam decidir concentrar-nos un temps a consolidar les llicències, que ja són més de vint: ulleres, sabates, urnes funeràries...”, explica Andrea Arquero, accionista de la firma al 70% d'ençà del 2007.
Actualment Antonio Miró té el 30% de les accions, però ja no dissenya per a la casa. El que es va veure ahir en la quarta jornada de la 080 Barcelona Fashion va ser una modernització de l'estil Miró en home i dona a càrrec d'Albert Villagrasa, que va treballar al costat del dissenyador més d'una dècada, i això es nota. L'home Miró continua vestint amb formes minimalistes, ara actualitzades. Els pantalons són curts i estrets i les camises s'omplen de colors mediterranis. Les dones porten amplis i llargs vestits, frescos abrics, faldilles un pèl globus i pantalons pirata estrets. Curiosament aquesta setmana es va presentar al TNC l'obra de Joan Baixas i l'artista brasiler Cildo Meireles, que disposa del vestuari gairebé industrial d'Antonio Miró, és a dir, del dissenyador en persona, que ahir no va assistir a la desfilada.
La firma va compartir desfilada amb els dissenys de la marca Torras, que aposta per la pell molt treballada combinada amb el lli tant per a home com per a dona en un dia en què la sastreria modernitzada també va tenir el seu espai amb García Madrid. La casa madrilenya, que fa tres mesos va obrir botiga a l'Eixample, va començar la desfilada amb un gran “Hola Barcelona!” a l'esquena del seu primer model. Els seus dissenys són coloristes, ajustats, amb teixits sorprenents (com un canvas, més propi d'un quadre) i es tanquen amb dos botons. “Barcelona ens ha rebut molt bé, a nosaltres ens agrada jugar amb la sastreria i hem trobat un públic que hi està molt interessat”, diu el dissenyador Manuel García.
Oscarleon ens va explicar una història d'amor amb precioses samarretes en què es llegia “Je l'aime à mourir” i Naulover va presentar una roba femenina amb els colors intensos de Mark Rothko (les seves obres apareixien a Mad Men) com a leitmotiv. La jornada la va tancar la proposta més conceptual, creativa i arriscada de cada edició, la de Brain&Beast.