Societat
Vueling cancel·la 19 vols fins a les nou de la nit
La companyia preveu no operar quatre vols més dels previstos fins a la mitjanit
Desenes de vols pateixen retards, en algun cas de fins a cinc hores
L'eurodiputat Francesc Gambús reclama a Brussel·les que prengui mesures davant aquestes incidències
L'aeroport de Barcelona- El Prat viu aquest dissabte una nova jornada de caos provocada per les cancel·lacions i retards de l'aerolínia Vueling, unes incidències que estan complicant l'inici de les vacances de juliol a milers de ciutadans.
Fins a les nou de la nit, la companyia ha cancel·lat un total de 19 vols previstos per avui i tampoc preveu operar quatre vols més dels previstos fins a la mitjanit. Desenes de vols més han patit retards de diverses hores, fins a cinc en alguns casos.
Els problemes operatius de l'aerolínia han fet que es repetissin també avui les cues de viatgers davant el taulell de Vueling per formalitzar reclamacions o bé per intentar ser reubicats en un altre vol.
El director comercial de l'aerolínia, David García Blancas, va demanar disculpes ahir als clients afectats pels retards i les cancel·lacions en els vols d'aquesta companyia, i va assegurar que l'empresa està “bolcada a arreglar la situació actual”.
En un comunicat, el comitè d'empresa de Vueling ha atribuït avui a la “nefasta gestió i previsió” de l'anterior directiva el caos operatiu que viu la companyia, amb cancel·lacions i retards diaris que afecten milers de passatgers, principalment a l'Aeroport de Barcelona-el Prat.
El Sindicat de Tripulants Auxiliars de Vol de Línies Aèries (STAVLA) ha negat que aquests problemes es deguin a una vaga encoberta per part dels treballadors, que igual que els passatgers, ha assegurat, són “una víctima més de la mala praxi empresarial”.
Els retards i les cancel·lacions de Vueling estan alterant els plans de viatges de molts ciutadans, entre ells un matrimoni de Bilbao que havia de volar dijous a la nit a Màlaga amb Vueling i que va trigar finalment 20 hores més del previst a arribar al seu destí. Segons ha explicat a Efe Natalia Esteban, ella i el seu marit tenien previst viatjar fins a Màlaga per visitar durant cinc dies els seus fills, un trajecte que dura aproximadament una hora i vint minuts però que en el seu cas es va complicar substancialment. I és que, després de patir la cancel·lació del vol inicial, van ser desviats en avió a Barcelona, des d'on van volar a Granada per després agafar un autocar fins a Màlaga.
Els passatgers critiquen la falta d'informació que els proporciona l'aerolínia, que tampoc no ofereix dades dels vols cancel·lats, i han de fer llargues cues als taulells d'atenció a l'usuari per intentar buscar una solució als seus problemes.
Als problemes en l'operativa de Vueling s'ha sumat avui la vaga que duu a terme el personal de terra de Swissair, cosa que ha provocat que moltes maletes no arribin als seus destins i llargues cues de passatgers intentant reclamar els seus equipatges.
Molts usuaris han recorregut a les xarxes socials per expressar el seu enuig i malestar per aquesta situació.
Un d'ells ha estat el diputat del PP de Catalunya, Xavier García Albiol, que ha arremès contra la companyia a través del seu compte de Twitter: “Vueling no necessita inici de vacances per provocar grans retards o perdre maletes que mai apareixen, són experts durant tot l'any”.
L'eurodiputat Gambús insta la CE a prendre mesures
L'eurodiputat català independent Francesc Gambús ha reclamat a la Comissió Europea (CE) que prengui mesures pels retards i cancel·lacions de Vueling que s'han produït durant els últims dies en els vols de l'aerolínia.
En un comunicat enviat aquest dissabte, Gambús –que a l'abril va deixar Unió i ara exerceix com a independent en el grup dels populars europeus– ha explicat que ha presentat una pregunta a l'Eurocambra en la qual denuncia que la companyia de baix cost ha vulnerat els drets de centenars de clients afectats en negar-los les indemnitzacions pertinents “escudant-se en causes extraordinàries sense donar més explicacions”.
Per aquest motiu, l'eurodiputat català insta el govern europeu a exigir el compliment de les directives europees per compensar als usuaris pels retards i cancel·lacions que estan patint.
De la seva banda, l'Agència Catalana de Consum ja ha enviat dos requeriments a Vueling els últims dies per conèixer les raons d'aquests retards i les seves conseqüències. L'oficina de defensa del consumidor no descarta la possibilitat d'imposar una multa a l'aerolínia.