Societat

Societat

Vueling cancel·la 19 vols fins a les nou de la nit

La companyia preveu no operar quatre vols més dels previstos fins a la mitjanit

Desenes de vols pateixen retards, en algun cas de fins a cinc hores

L'eurodiputat Francesc Gambús reclama a Brussel·les que prengui mesures davant aquestes incidències

L'aeroport de Barcelona- El Prat viu aquest dissabte una nova jornada de caos provocada per les cancel·lacions i retards de l'aerolínia Vueling, unes incidències que estan complicant l'inici de les vacances de juliol a milers de ciutadans.

Fins a les nou de la nit, la companyia ha cancel·lat un total de 19 vols previstos per avui i tampoc preveu operar quatre vols més dels previstos fins a la mitjanit. Desenes de vols més han patit retards de diverses hores, fins a cinc en alguns casos.

Els problemes operatius de l'aerolínia han fet que es repetissin també avui les cues de viatgers davant el taulell de Vueling per formalitzar reclamacions o bé per intentar ser reubicats en un altre vol.

El director comercial de l'aerolínia, David García Blancas, va demanar disculpes ahir als clients afectats pels retards i les cancel·lacions en els vols d'aquesta companyia, i va assegurar que l'empresa està “bolcada a arreglar la situació actual”.

En un comunicat, el comitè d'empresa de Vueling ha atribuït avui a la “nefasta gestió i previsió” de l'anterior directiva el caos operatiu que viu la companyia, amb cancel·lacions i retards diaris que afecten milers de passatgers, principalment a l'Aeroport de Barcelona-el Prat.

El Sindicat de Tripulants Auxiliars de Vol de Línies Aèries (STAVLA) ha negat que aquests problemes es deguin a una vaga encoberta per part dels treballadors, que igual que els passatgers, ha assegurat, són “una víctima més de la mala praxi empresarial”.

Els retards i les cancel·lacions de Vueling estan alterant els plans de viatges de molts ciutadans, entre ells un matrimoni de Bilbao que havia de volar dijous a la nit a Màlaga amb Vueling i que va trigar finalment 20 hores més del previst a arribar al seu destí. Segons ha explicat a Efe Natalia Esteban, ella i el seu marit tenien previst viatjar fins a Màlaga per visitar durant cinc dies els seus fills, un trajecte que dura aproximadament una hora i vint minuts però que en el seu cas es va complicar substancialment. I és que, després de patir la cancel·lació del vol inicial, van ser desviats en avió a Barcelona, des d'on van volar a Granada per després agafar un autocar fins a Màlaga.

Els passatgers critiquen la falta d'informació que els proporciona l'aerolínia, que tampoc no ofereix dades dels vols cancel·lats, i han de fer llargues cues als taulells d'atenció a l'usuari per intentar buscar una solució als seus problemes.

Als problemes en l'operativa de Vueling s'ha sumat avui la vaga que duu a terme el personal de terra de Swissair, cosa que ha provocat que moltes maletes no arribin als seus destins i llargues cues de passatgers intentant reclamar els seus equipatges.

Molts usuaris han recorregut a les xarxes socials per expressar el seu enuig i malestar per aquesta situació.

Un d'ells ha estat el diputat del PP de Catalunya, Xavier García Albiol, que ha arremès contra la companyia a través del seu compte de Twitter: “Vueling no necessita inici de vacances per provocar grans retards o perdre maletes que mai apareixen, són experts durant tot l'any”.

L'eurodiputat Gambús insta la CE a prendre mesures

L'eurodiputat català independent Francesc Gambús ha reclamat a la Comissió Europea (CE) que prengui mesures pels retards i cancel·lacions de Vueling que s'han produït durant els últims dies en els vols de l'aerolínia.

En un comunicat enviat aquest dissabte, Gambús –que a l'abril va deixar Unió i ara exerceix com a independent en el grup dels populars europeus– ha explicat que ha presentat una pregunta a l'Eurocambra en la qual denuncia que la companyia de baix cost ha vulnerat els drets de centenars de clients afectats en negar-los les indemnitzacions pertinents “escudant-se en causes extraordinàries sense donar més explicacions”.

Per aquest motiu, l'eurodiputat català insta el govern europeu a exigir el compliment de les directives europees per compensar als usuaris pels retards i cancel·lacions que estan patint.

De la seva banda, l'Agència Catalana de Consum ja ha enviat dos requeriments a Vueling els últims dies per conèixer les raons d'aquests retards i les seves conseqüències. L'oficina de defensa del consumidor no descarta la possibilitat d'imposar una multa a l'aerolínia.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Els autocars turístics, sota terra

Barcelona
La monarquia

Bestiari il·lustrat

GIRONA

Busquen fons de l’Estat per pagar les sentències del personal

girona
La crònica

Els triangles que dibuixaria Maria Antònia Canals

BADALONA

Mig centenar d’usuaris de Can Bofí Vell de Badalona, condemnats a tornar al carrer

BADALONA

Èxit del concert de celebració dels 25 anys de Girona Centre Eix Comercial

girona

La justícia també tomba la superilla de Compte Borrell

Barcelona
salut

Anuncien que el nou hospital de Calella estarà fet el 2030

calella

Èxit de vendes el primer dia de l’Expocasió

fornells de la selva