llengua
turisme
Una guia difon l'existència del català entre els turistes
La Plataforma per la Llengua edita 3.000 mapes on n'explica la història i es dóna un vocabulari bàsic
S'adreça sobretot al turisme cultural de la demarcació
La Plataforma per la Llengua torna a insistir a donar a conèixer l'existència de la llengua catalana entre els turistes que visiten tant el Camp de Tarragona com les Terres de l'Ebre. Des de principi del mes de juliol, ha fet arribar a les oficines de turisme de la demarcació un mapa en què ofereix una explicació sobre l'ús de la llengua catalana i la seva història, un vocabulari bàsic per a interaccions senzilles, i un mapa amb els principals recursos turístics que la Unesco ha qualificat com a patrimoni de la humanitat. L'entitat culmina així una campanya que anys enrere havia fet al territori com a prova pilot.
“Ens hem centrat a la demarcació de Tarragona, pel seu potencial turístic, perquè els visitants coneguin la vitalitat de la llengua”, va explicar ahir el portaveu de la Plataforma per la Llengua, Francesc Marco. L'objectiu de l'entitat, que ha tingut el suport de la Generalitat i la Diputació de Tarragona, és adreçar-se sobretot al turista “familiar i cultural”, segons Marco, motiu pel qual gran part de l'esforç s'està centrant en punts com ara el Priorat, la Ruta del Cister i els municipis de les Terres de l'Ebre.
LA FRASE
Cinc idiomes i parlants famosos
El mapa que s'està repartint inclou una petita presentació sobre Catalunya i la llengua en què s'explica als turistes que el català té uns deu milions de parlants en quatre estats diferents, i que va ser “una de les primeres llengües europees modernes usada en filosofia i alta literatura”. Així mateix, intenten generar empatia amb el visitant esmentant parlants del català famosos en l'àmbit internacional, com són Rafa Nadal, Pep Guardiola, Ferran Adrià i els germans Gasol. Tota la guia, inclòs el vocabulari bàsic, està editat en cinc idiomes (anglès, francès, italià, alemany i castellà), a més del català, i culmina amb un mapa turístic que destaca elements com ara els castells i la Tàrraco romana, i en què es donen també algunes pinzellades dels plats de la gastronomia catalana. “Està tenint una molt bona acollida i estem plantejant-nos editar-ne més”, va dir Marco.