La Umirc resol conflictes veïnals a Reus
La unitat de la Guàrdia Urbana va atendre més de 200 casos el 2015
Analitzar i identificar els àmbits de conflicte com l'incivisme o la intolerància. Dissenyar accions preventives detinades a fer disminuir la percepció d'inseguretat. Aquestes són les principals tasques de la unitat de mediació i resolució de conflictes de la Guàrdia Urbana (Umirc), que va gestionar 214 casos durant el 2015. Els àmbits amb més actuacions es van centrar en les relacions entre comunitats de veïns, conflictes al carrer i convivència ciutadana. La policia local reusenca va subratllar ahir que no hi va haver gestions amb joves.
El conjunt de casos gestionats el 2015 és lleugerament superior al del 2014 (només dotze) i van implicar 534 persones, la gran majoria d'entre 31 i 65 anys. Per abordar aquests casos, la unitat de mediació va fer un total de 7.215 actuacions, entre les quals destaquen més de 2.100 tasques administratives, més de 1.100 contactes i entrevistes amb els veïns implicats, així com seguiments i anàlisi, entre altres.
La Umirc treballa de manera coordinada amb la resta d'unitats de la Guàrdia Urbana i amb les regidories municipals reusenques de forma transversal. Porta a terme funcions d'anàlisi i d'identificació dels àmbits de conflicte (civisme, intolerància, mediació, racisme i xenofòbia, infància, joves, gent gran, violència de gènere i multiculturalitat, entre altres), així com de disseny i execució d'accions preventives per reduir la percepció d'inseguretat.
A més, s'encarrega de la planificació de les intervencions correctives des d'una perspectiva interdisciplinària i promou la difusió de programes, projectes i accions preventives entre la ciutadania.
Segons l'Ajuntament, les dades fetes públiques ahir indiquen que la unitat de medicació és “referent” per resoldre problemes. El Departament de Justícia de la Generalitat va reconèixer l'any passat la tasca de la Umirc.