Urbanisme

MARESME

Aragonès: “Les obres per millorar la mobilitat podrien començar el 2026”

Celeritat i compromís. El president de la Generalitat, Pere Aragonès, va reclamar ahir a l’Estat que no retardi més la signatura del protocol que reserva 914 milions a infraestructures arreu de Catalunya perquè els projectes tirin endavant. Aragonès va acompanyar la consellera de Territori, Ester Capella, en la presentació al Masnou de les actuacions que afecten el Maresme i que s’enduen 384 milions de l’import total. Les obres, àmpliament conegudes després de catorze anys de retard, es concentren a millorar la connectivitat dels municipis amb la C-32 i a “pacificar” la carretera N-II per convertir-la en una via urbana i construir-hi un carril bici.

Capella va sortir al pas de les declaracions de la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, que dimecres va assegurar que calien quatre mesos “en el millor dels casos” per aprovar els convenis. “Es confon en els terminis, perquè fa molt temps que estem treballant en el tema”, va dir, i hi va afegir que és qüestió de “voluntat política” i que en el protocol es parla de “signatura immediata”. Paral·lelament, el president va avançar que les obres per millorar la mobilitat al Maresme “podrien començar el 2026”, i a la pregunta de si la Generalitat assumirà el cost de les obres en cas que l’Estat incompleixi l’acord, Aragonès va respondre taxatiu: “És l’Estat qui ha de posar els recursos.” “El que fa la Generalitat és portar a terme tot allò que depèn de la Generalitat”, va assenyalar. En aquest sentit, la consellera de Territori va assegurar que en la gran majoria dels projectes previstos a la C-32 i a l’N-II “ja s’hi està treballant per tenir-los a punt quan arribin les partides corresponents”.

Les grans obres

L’estudi previ sobre la creació de nous enllaços a la C-32 parla de set situats a Alella/Masnou, a la carretera de Teià, a Premià de Mar, a Vilassar de Mar, Canet i Calella. El desviament de trànsit no local a la C-32, ara lliure de peatge, permetria racionalitzar l’N-II, que de Montgat a Mataró es vol integrar urbanament amb carril bici, un carril de trànsit per sentit, transport urbà i ampliació de les voreres. Un carril bici a Mataró arribaria fins a Llavaneres, però també a Arenys i de Sant Pol a Canet i fins a Calella. El paquet també inclou plaques fotovoltaiques a les àrees de peatge que han quedat obsoletes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

energia

Vandellós II incia l’operació de recàrrega de combustible

barcelona

Concentració a l’Escola Castellum de Sant Julià de Ramis contra els barracons

sant julià de ramins
societat

El numero 02219, primer premi de la Grossa de Sant Jordi

Barcelona

Flors i Violes de Palafrugell encara el tram final

palafrugell
Guerra a gaza

La pluja no aturarà el ‘Pelegrinatge per l’alto el foc a Gaza’

Barcelona
enogastronomia

Els millors vins de les terres de Lleida, el 4 de maig a Artesa

Artesa de Segre
infraestructures

Més carrers amb plataforma única tot i el revés judicial de Borrell

barcelona

Els autocars turístics, sota terra

Barcelona
La monarquia

Bestiari il·lustrat