Societat

La identitat dels valencians triomfa a les xarxes gràcies a un vídeo viral

El treball de la productora Granissat gira al voltant de la pregunta Qui som els valencians? i compta amb l'assessorament de l'historiador Vicent Baydal

Posa sobre la taula qüestions històriques i identitàries que han sigut tradicionalment tabú per polèmiques

  • Una de les imatges que es projecta al vídeo. EL PUNT AVUI.
  • VÍDEO: Vídeo de la productora Granissat

Un vídeo d'animació de la productora Granissat arrasa a las xarxes contant en uns minuts la història dels valencians. Esta reflexió animada és el resultat de mesos de treball de la productora audiovisual Granissat, que ha contat amb l'assessorament del historiador Vicent Baydal i la veu en off de la periodista Amàlia Garrigós. Al voltant de la pregunta “qui som els valencians?”, el vídeo fa un repàs històric des de la fundació del Regne de València al segle XIII, fins als nostres dies en poc més de huit minuts. A més pretén esquematitzar les diferents sensibilitats identitàries dels valencians i els conflictes entre elles al llarg del temps, per acabar apel·lant a la unitat amb la de decidir en consens “qui volem ser en el futur?”.

Els esdeveniments i les dades purament històriques, es van barrejant amb referències a l'actualitat como la sèrie Game of Thrones, el joc Street Fighter, el cantant Lory Money o la pel·lícula Back to the future.

El vídeo es val de la imaginació d'esta productora a través d'un paper continu, en el que es dibuixen e interactuen personatges, i il·lustracions, acompanyats de veu en off i un muntatge musical. L'obra ha sigut totalment produïda i autogestionada per Granissat i ha posat sobre la taula qüestions històriques i identitàries que han sigut tradicionalment tabú per polèmiques.

El muntatge audiovisual es va projectar per primera vegada el passat dijous 3 de març, al finalitzar l'acte de presentació del nou llibre de Vicent Baydal, “Els valencians, des de quan són valencians?” i es va penjar a les xarxes al matí següent. Des d'aquest moment i en tant sols 48 hores el vídeo va superar les 20.000 reproduccions, generant centenars de comentaris i gran expectació a las xarxes socials. “Qui som els valencians? La historia dels valencians en 5 minuts” es pot veure des del canal de Youtube de Granissat Productora Audiovisual.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia