Societat

política municipal

mobilitat

Calella fa fora de la zona de vianants els patins de motor

S'inclouen als senyals que prohibeixen les bicicletes i els camions de gran tonatge

El govern prepara un decret

Calella ja ha fet efectiva la seva lluita contra la circulació indiscriminada dels aparells de mobilitat personal, en especial dels patins de motor, que s'han popularitzat entre diferents col·lectius i que ja han provocat queixes de veïns de la ciutat. En concret, i en espera de l'aplicació del decret que està elaborant el govern, de CDC i el PSC, s'ha incorporat la imatge d'un patinet als senyals de prohibició de circulació de bicicletes i camions de gran tonatge que ja lluïen a les zones de vianants dels carrers Església, Sant Joan i Sant Josep. El regidor de Mobilitat, Albert Torrent (CDC), defensa la necessitat de la mesura “davant la creixent manca de respecte de les normes que es dóna entre els usuaris i per prevenir accidents”. Torrent ratifica la valoració del govern d'impedir que aquests aparells circulin lliurement pels carrers de Calella i de restringir-ne l'ús a la façana litoral. En aquest sentit, el responsable de Mobilitat manté que, un cop entri en funcionament el decret, també s'inclouran les modificacions pertinents a l'ordenança municipal. “El problema principal el tenim amb els patinets elèctrics que van a massa velocitat”, precisa, i es defensa de les crítiques que s'han fet a través de la xarxa social sobre una aplicació més àmplia de la prohibició. “És obvi que els agents no cridaran l'atenció als infants que vagin amb el patinet de tota la vida”, exclama Torrent. De moment, la policia només avisarà els usuaris dels aparells de mobilitat personal que no facin cas dels senyals de restricció de la zona de vianants, però un cop el decret entri en vigor es començaran a aplicar les sancions.

LA FRASE

És obvi que els agents no cridaran l'atenció als infants que vagin amb el patinet de tota la vida
Albert Torrent (CDC)
REGIDOR DE MOBILITAT DE CALELLA

Les bicicletes al carrer Església, un mal endèmic

L'eix comercial de Calella, on passegen centenars de persones cada dia, manté encara com a assignatura pendent la desaparició de la circulació de bicicletes. Malgrat que s'han fet campanyes de conscienciació per als usuaris, que hi ha senyals clars i que els policies sancionen els infractors, la solució del problema sembla complicada. “Els usuaris no assumeixen que circular amb bicicleta per un lloc ple de gent pot ser un perill”, lamenta el regidor.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

La meitat dels diagnòstics per demència a la comarca són d’Alzheimer

GIRONA
Societat

Reus prestarà serveis funeraris a Salou, Vila-seca i Constantí

Reus
Societat

Troben evidències de l’estada del primer Homo sapiens al Pallars

Senterada
Infraestructures i serveis

Invertiran 9,2 milions en la millora de les carreteres a Lleida

Lleida
societat

El govern impulsarà un nou servei d’atenció a víctimes de ciberviolència masclista

barcelona
urbanisme

Manresa inicia les obres per convertir el principal eix comercial en una illa de vianants

Manresa

Inici del pla pilot d’infraestructura verda a Palafrugell

Palafrugell
societat

Batlle defensa que Barcelona és “segura” i crida a gaudir de la Mercè

Barcelona
Societat

Cultivar cafè sota roures i alzines a Sant Vicenç de Torelló

Sant Vicenç de Torelló