Educació

Pacte contra la Segregació Escolar

Educació defineix com un pacte de país el consens d’ajuntaments i entitats entorn de les propostes del Síndic malgrat absències destacades

El document vol la gratuïtat de l’ensenyament i un repartiment més equitatiu dels alumnes

El Pacte contra la segregació escolar vol un repartiment més equitatiu d’alumnes i proposa canviar el decret d’admissió

El Síndic, Educació, més d’un centenar d’ajuntaments i agents de la comunitat educativa signen sense el suport de tots els partits, ni USTEC ni la FaPaC

El Consell de Ministres aprova definitivament el projecte de llei per derogar la LOMQE

El govern espanyol vol “revertir” els efectes “nocius” de la reforma educativa del PP i recuperar el consens amb la comunitat educativa

L’eliminació dels itineraris a l’ESO i la consolidació d’una titulació única, la supressió de les revàlides, la recuperació dels cicles de Primària o la flexibilització del Batxillerat són alguns dels principals canvis

El Consell de Ministres inicia els tràmits per derogar la LOMQE

L’executiu fa la primera lectura de l’avantprojecte de reforma de la LOE de 2006 amb la intenció de portar-lo al gener al Congrés

La normativa torna establir que els territoris amb llengua pròpia puguin establir el 45% del currículum

USTEC-STEs calcula que uns 16.200 mestres han secundat la vaga a l’ensenyament públic

Ensenyament rebaixa el seguiment a 10.200 mestres

Unes 8.000 persones participen en una manifestació al centre de Barcelona que ha aplegat estudiants, docents, funcionaris i professionals sanitaris

Graduacions sense fer classes a la Massana

L’escola Massana va graduar 18 docents sense anar a classe. Arran de la publicació del cas a eldiario.es, la direcció del centre ha explicat a l’ACN que el pla Bolonya obligava que el Grau en Art...

Un de cada tres docents s’autocensura a l’aula arran de la situació política a Catalunya

Una enquesta de la Fundació Jaume Bofill xifra en un més d’un 26% les famílies que creuen que l’actualitat política i social no s’ha d’abordar a classe

L’estudi defensa que el mestre ha de ser “imparcial, no neutral” i per tant, no imposar la seva posició però si mostrar-la

Ensenyament contractarà 800 docents nous per garantir l’escolarització

Bargalló confia resoldre la manca de professors a secundària amb mestres i graduats sense màster

No descarta passar escoles concertades a públiques

“Em va anar bé, però no m’esperava tant”

Dues noies, la Clàudia Valero, de Tarragona, i la Rosa Milian, de Girona, obtenen un 9,9, la nota més alta de les proves de selectivitat

Totes dues es mostren sorpreses, però reconeixen que el resultat és fruit d’un esforç continuat

Deu anys de Facultat de Medicina a Girona

La Universitat de Girona commemora el desè aniversari del grau de medicina

És l’única universitat a tot l’Estat que ho ha fet desplegant totalment la metodologia de l’aprenentatge basat en problemes (ABP)

“Tenim un Ferrari i l’estem mantenint”

“La Universitat de Deusto ha demanat la nostra col·laboració per desplegar els estudis de medicina”

“Ja no cal recordar tota la informació”

“Vàrem plantejar un model per formar els alumnes en habilitats i no només en capacitats”

UdG i Roberlo milloren la logística

Han desenvolupat un simulador que ajuda a incrementar l’efectivitat

La UdG aprova el pla estratègic per enfilar cap al 2030

El claustre va donar llum verd al pla estratègic que ha de marcar el futur

L’escenari sobre el qual es treballarà serà el de la suma d’intel·ligències, la natural i l’artificial

“Estem davant d’una gran lluita de poder”

“Hi ha molta gent que et diu, i ho fa sincerament, que no vol ser masclista, però en canvi no saben com deixar de ser-ho”

“La persona que et diu ‘no n’hi ha per tant, dona’ no vol canviar la situació. Per què? Perquè, i en el cas dels homes, canviar-la seria cedir poder”

La meva mare i les notes del col·legi

Les meves notes al llarg de la interminable EGB no és que fossin precisament exemplars. De fet, ara que hi penso, no invitaven a tirar coets, i menys que el meu pare i la meva mare es disputessin l’honor...

La UdG col·labora amb universitats del Magrib

El Departament de Geografia de la UdG lidera el projecte europeu Mediterranean Environmental Change Management. Master Study and Ecosystem Building (MEDHMED), en què participen 14 socis d’Europa i d’Àfrica...

Els ambaixadors de la UdG

El programa d’Ambaixadors del Sàhara Occidental vol donar veu a la situació dels refugiats del Sàhara Occidental

Es va iniciar quan el 2015 un grup d’investigadors de la Facultat de Turisme va fer-hi una estada