Serveis

El tren d'alta velocitat guanya un 5% de passatgers a Lleida

El trajecte fins a Madrid és el que guanya més viatgers tot i que, percentualment, la ruta en què en creix més el nombre és la que connecta amb Sevilla

L'única línia del TAV que va perdre usuaris el 2015 és la que uneix Tarragona

El tren d'alta velocitat continua guanyant usuaris a Lleida. El 2015 van utilitzar el TAV 895.800 persones, un 4,38% més que el 2014. Per trajectes, el que més va créixer en nombre de passatgers és el que uneix la capital del Segrià amb Madrid, que en va registrar fins a 267.800, gairebé 22.000 més que l'any anterior.

Tot i aquest augment, el trajecte del TAV que continua concentrant la majoria de viatgers és el que enllaça Lleida amb Barcelona. Segons dades facilitades per la Renfe, l'any passat aquesta línia la van fer servir un total de 463.400 usuaris, un 2,2% més que el 2014. Traduït en xifres, aquest percentatge representa un augment de 10.300 usuaris anuals.

També va augmentar el volum de passatgers de la ruta que uneix la capital lleidatana amb Saragossa, el tercer trajecte d'alta velocitat amb més usuaris, i la línia fins a Sevilla. Aquest trajecte va registrar un 9,3% més de desplaçaments, l'augment percentual més alt de l'últim any a Tarragona. Es va passar de 25.600, el 2014, a 28.000 viatgers el 2015.

De fet, l'única línia del TAV que va perdre usuaris l'any passat va ser la Lleida-Tarragona, que va tancar el 2015 amb un 1,6% menys de passatgers. A final del 2015 havien utilitzat el servei 49.100 persones, vuit-centes menys que el 2014 (49.900).

Més usuaris a Tarragona

Pel que fa a la demarcació de Tarragona, el tren d'alta velocitat el van utilitzar 529.000 persones, gairebé un 5% més de viatgers que el 2014 (504.500). De tots els trajectes d'alta velocitat que passen per l'estació del Camp de Tarragona, el que més va créixer és el que uneix la ciutat amb Màlaga, que va ser utilitzat per 19.200 persones, un 7,4% més que el 2014. En canvi, pel que fa al nombre total de passatgers, el que més en va guanyar va ser la línia entre Madrid i Tarragona, que va obtenir uns 16.000 usuaris més respecte de l'any anterior.

També va créixer el nombre de viatgers de la resta de trajectes que van de la capital tarragonina a altres ciutats de l'Estat espanyol, llevat de la ruta fins a Saragossa, que va perdre un 0,3% de persones. En total, 67.000 passatgers van comprar bitllets per aquesta línia.

Si els resultats a les comarques de Lleida i Tarragona són bons, les xifres de l'alta velocitat a les comarques gironines encara són millors. En el tercer any de funcionament del TAV a la demarcació, gairebé 1,5 milions de persones van utilitzar el servei a les estacions de Girona i Figueres, cosa que representa una mitjana de més de 4.000 passatgers diaris. Aquesta xifra és un 9,3% més alta que la del 2014 i ho és un 22,3% més que la del 2013, quan l'alta velocitat va ser utilitzada per 1.206.598 persones.

El trajecte que va guanyar més volum d'usuaris és el de Girona a la capital catalana. Van utilitzar aquesta línia 780.000 persones, un 14,1% més que l'any anterior. Per la seva banda, la ruta entre Girona i Madrid va guanyar un 6% de passatgers, un augment que consolida aquesta línia amb la capital de l'Estat com la quarta amb més volum d'usuaris a les comarques gironines.

LES XIFRES

37.600
persones
més són les que van utilitzar trens d'alta velocitat el 2015 al pas per Lleida respecte a l'any passat.
31.000
passatgers
són els que van desplaçar-se amb trens de mitjana distància del Camp de Tarragona a Lleida.
8,8
per cent de viatgers
de més són els que l'any passat van fer servir la línia entre la ciutat de Lleida i Madrid.

El servei de mitjana distància té un 4,6% més de passatgers

De la mateixa manera que el tren d'alta velocitat, durant l'any passat també va augmentar el nombre d'usuaris del servei Avant al pas per l'estació del Camp de Tarragona. L'increment general de passatgers va ser del 4,6%, un augment percentual molt semblant al registrat en el servei del TAV (4,8%).

De tots els trajectes que passen per Tarragona, el que més va créixer en nombre de passatgers és el que enllaça Barcelona amb la capital tarragonina, que el van utilitzar 107.000 passatgers, un 5,9% més que durant el 2014 (101.000). També va créixer, però en aquest cas de manera menys pronunciada –només un 0,31%–, el volum d'usuaris dels trens Avant per desplaçar-se entre Lleida i Tarragona. En total, durant tot l'any passat aquests dos serveis de mitjana distància van registrar 138.000 usuaris, sis mil més que el 2014.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona