Els habitants d’Olot porten més de 2.000 queixes o peticions a l’Ajuntament
Són les aportacions que el govern local ha rebut al llarg de 2017 en el marc de l’aplicació ‘La ciutat dels detalls’
L’enllumenat és el capítol que més en genera
Els olotins han fet arribar durant el 2017 un total de 2.865 peticions, queixes o suggeriments a l’Ajuntament a través del programa La ciutat dels detalls, amb la consolidació de la via telemàtica com la més utilitzada per fer-ho.
Els habitants del nucli antic són els que han estat més actius, amb 612 peticions, seguits dels de Sant Miquel i les Tries, amb 375, i dels de Sant Roc, amb 225. La responsable de l’Oficina d’Atenció al Ciutadà, Carme Juanola, ha atribuït aquest rànquing al dinamisme de les respectives associacions de veïns i al mateix dinamisme o inèrcia dels veïns. Així mateix ha remarcat que cada vegada més s’ha anat consolidant com un canal de contacte amb l’Ajuntament per part d’entitats com per exemple les comunitats de propietaris.
L’enllumenat públic és, amb molta diferència, el capítol amb més queixes o aportacions, amb un total de 452, seguit de la senyalització viària, amb 331, i del mobiliari públic, amb 316. A l’últim graó del rànquing hi ha els desperfectes als carrers, amb 240.
La ciutat dels detalls és un canal de contacte amb els ciutadans activat el 2011 i que des d’aleshores ja ha rebut 18.430 peticions. L’índex de resolució s’ha situat a l’entorn de més del 90%. Els usuaris reben una comunicació de l’Ajuntament quan s’ha solucionat la seva petició o queixa.