El transport acapara queixes dels barcelonins
Les multes s’afermen com una altra reclamació recurrent a la síndica local
Com a ella mateixa li agrada subratllar, la memòria que cada any elabora la síndica de Barcelona, Maria Assumpció Vilà, és un termòmetre per mesurar el grau de malestar dels veïns de la ciutat amb el funcionament de l’administració municipal. I pel que fa al balanç del 2017, les xifres revelen que el transport públic i la gestió de les multes que tramita el consistori continuen sent un motiu recurrent de reclamació, juntament amb l’accés a determinats serveis socials i les dificultats per trobar un pis a un preu, ja no assequible, sinó senzillament raonable.
Durant l’any passat la institució va rebre 1.702 queixes. L’apartat de transport públic i circulació és el que en va capitalitzar més, fins a 265. Segons va detallar ahir la mateixa Vilà, aquí s’hi inclouen diverses anomalies que es repeteixen any rere any. Entre elles, la dificultat de desxifrar la butlleta quan s’imposa una sanció, les condicions per accedir a títols bonificats com la T-16, o el tracte rebut pel personal de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). També s’han detectat, però, noves inquietuds dels barcelonins que s’adrecen a la síndica, com ara la distribució de parades de la xarxa de bus ortogonal, i l’impacte de vagues de metro de l’any passat. Un altre clàssic de l’informe són les multes i, més explícitament, el sistema que utilitza l’Ajuntament per, a priori, notificar-les. Una comunicació que massa sovint no arriba i que la fallida d’una empresa prestadora com Unipost no ha fet sinó agreujar.