Administracions

L'Hospitalet amplia l'atenció a la pobresa energètica

Ajuntament i entitats veïnals col·laboraran per detectar-ne possibles casos

L'AMB aporta 800.000 euros al pla

L'Ajuntament de l'Hospitalet ha fet un pas més en l'atenció a les famílies que viuen situacions de pobresa energètica i ha posat en marxa un pla que inclou totes les dependències municipals d'atenció al públic i les entitats veïnals per detectar quines persones tenen problemes per pagar els rebuts de llum, gas i aigua. El consistori actua des del 2012 per intentar pal·liar aquesta situació, a través d'acords amb empreses subministradores –sobretot amb Aigües de Barcelona, que en els darrers dos anys ha invertit 540.000 euros en assumir el consum d'aigua de 2.100 famílies– i amb la col·laboració de la Federació d'Associacions de Veïns (FAV) i de la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca (PAH), a més del treball dels serveis socials municipals.

En aquesta segona fase, “l'objectiu és que la informació arribi a tots els afectats, perquè tenim recursos i perquè ajudem a facilitar uns processos que són complexos”, va explicar ahir el regidor de Benestar Social, Jesús Husillo. L'àrea metropolitana de Barcelona ha donat un bon impuls al pla de l'Ajuntament, ja que el setembre va aportar 800.000 euros a la lluita contra la pobresa energètica. En dos mesos, ja s'han destinat 87.815 euros a ajudar 596 famílies que tenen problemes per pagar la factura. La intenció és que la informació surti del circuit dels serveis socials i s'estengui a tota la ciutadania. “Involucrarem l'oficina d'atenció al ciutadà i també els districtes, i donarem instruccions a les adjudicatàries del servei de teleassistència i d'atenció domiciliària perquè detectin possibles indicis. Ens volem avançar a les situacions de pobresa energètica”, va explicar ahir Husillos. S'incidirà especialment en el col·lectiu de la gent gran, i es faran xerrades als casals sobre la manera de reduir el consum. Els responsables municipals van reconèixer que és difícil calcular el nombre de famílies susceptibles de ser víctimes de pobresa energètica, però les van xifrar en “diversos milers”.

La prioritat d'agilitar tràmits per rebre ajuts és una de les necessitats detectades per la FAV i la PAH. En aquest sentit, l'alcaldessa, Núria Marín, es va comprometre a facilitar-ho: “Quan comprovem que hi ha una necessitat, o bé ens entendrem amb les subministradores o bé pagarem nosaltres el rebut.” Marín va apel·lar a la responsabilitat social de les empreses, ja que per ara només Agbar “actua de manera immediata”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia