Administracions

Municipal

Un semàfor i dos radars per millorar la seguretat a Llofriu

El nou semàfor, que ja és operatiu, permet facilitar amb garanties als veïns la incorporació a la C-66

Ahir es van acabar d'instal·lar els dos radars, que es provaran la setmana vinent

Un nou semàfor ja regula l'accés des del nucli de Llofriu a la C-66, i millora notablement la seguretat dels cotxes i vianants. La instal·lació s'ha dut a terme per dos motius: per una banda, evitar el risc que representava per als veïns i particulars incorporar-se a la carretera, altament transitada, ja que no hi ha cap altra opció com ara una variant; i, per l'altra, minimitzar en la mesura que sigui possible les retencions a Llofriu, freqüents a l'estiu.

Les mesures, però, no s'acaben aquí: dos radars, un a cada extrem, hauran de garantir que es respecti el límit de velocitat de 50 quilòmetres per hora al pas pel nucli. Aquest és un altre punt essencial, perquè s'han arribat a detectar, especialment a la nit, vehicles que han passat pel mig del nucli a gran velocitat, un dels quals a 140 quilòmetres per hora, amb el risc que això representa. Ahir al matí un operari estava enllestint la col·locació d'un dels dos radars –l'altre ja està instal·lat–. Ara caldrà esperar la seva homologació i es preveu que entrin en fase de prova la setmana vinent.

Funcionament

El punt més conflictiu està situat a la confluència dels carrers de la Barceloneta, els Horts i de les Planes, aquests dos darrers situats a banda i banda de la C-66, i pràcticament davant per davant. Un sensor detecta el vehicle i durant 30 segons permet incorporar-se a la C-66, mentre el semàfor de la via principal és vermell. Es preveu que en aquest temps puguin sortir dos cotxes. En cas d'un tercer vehicle que no hagi pogut passar, haurà d'esperar-se 40 segons per tornar a tenir el semàfor verd.

Aquesta mesura ha comportat el canvi de sentit del carrer de Baix i la senyalització horitzontal i vertical dels carrers que donen accés al carrer de la Barceloneta. Les persones que han de travessar el carrer de la Barceloneta han de fer-ho pel pas de vianants que està situat al semàfor que ja estava instal·lat amb anterioritat i que s'activa a demanda del vianant.

Polèmica

L'Ajuntament ja va intentar buscar una solució amb anterioritat, però va ser nefasta. L'estiu passat el semàfor automàtic, el que ara és només per a ús de vianants, que canviava a vermell cada cop que detectava el pas d'un vehicle a més de 50 quilòmetres per hora, enregistrava amb quatre càmeres les imatges dels conductors infractors.

Però el remei va ser pitjor que la malaltia. A efectes pràctics va servir per posar 6.808 denúncies, entre l'agost del 2015 i principi del 2016. Però les multes generades per aquell sistema de videovigilància podien ser anul·lades a tots els conductors que hi presentessin recurs perquè no quedava clar qui era l'infractor. Aquells que ja havien pagat la multa podien presentar un recurs a l'Ajuntament i recuperar punts i diners –al maig estaven pendents de retornar-ne 2.020–. Pel que fa als conductors que van pagar i no van presentar recurs, els tràmits tirarien endavant i quedarien sense els punts.

LA XIFRA

6.808
sancions
es van posar amb el sistema de videovigilància anterior, en què es podia reclamar pel mal funcionament del sistema.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia