diputació
escoles bressol
Mig milió de la Diputació per a les escoles bressol
L'ens supracomarcal ajuda vuitanta-nou municipis de les comarques centrals que tenen escola infantil
Fins a vuitanta-nou municipis amb escola bressol de les comarques centrals –excepte els de Solsona– es poden beneficiar, en una primera fase, dels nous recursos que la Diputació de Barcelona ha aprovat per a l'accés a l'educació més primerenca. En total, estem parlant de més de mig milió d'euros, 609.900, concretament. I amb aquest repartiment: a l'Anoia, 134.000 euros; al Bages, 175.000; al Berguedà, 45.700; al Moianès, 25.200, i a Osona, la comarca que s'emporta més recursos, 230.000 euros. La major part dels ajuntaments beneficiats per aquestes ajudes són a Osona, 32, i al Bages, 22.
Els ajuts formen part del programa complementari d'escolarització en primera infància per al curs 2015/16, dotat amb 3 milions d'euros, aprovat en el marc del pla Xarxa de Governs Locals 2016-2019 i publicat oficialment aquest juliol. Ha estat, a les acaballes del curs, un replantejament a càrrec de l'ens supramunicipal: s'ha revisat el programa de suficiència alimentària i se n'ha augmentat la dotació perquè respongui a una visió més àmplia de l'escolarització. Això vol dir tenir en compte totes les prestacions que contribueixen a garantir l'accés a l'educació infantil, incloent-hi l'escolaritat, el menjador i l'acollida. Els destinataris són els municipis que siguin titulars de llars d'infants o escoles bressol inscrits en el registre de centres docents que gestiona la direcció general de Centres Públics del Departament d'Ensenyament.
A la demarcació, sense comptar-hi Barcelona ciutat i amb dades del darrer curs finalitzat, l'escola bressol ha atès les primeres necessitats educatives de 24.587 alumnes matriculats, a través d'una xarxa de 407 escoles bressol municipals repartides en 238 ens locals. Amb aquesta nova aportació es dupliquen els recursos econòmics i, per primera vegada, la convocatòria inclou la renda familiar com a criteri d'assignació. S'ha aprovat una primera fase, i hi haurà una segona fase, amb recursos que seran concedits en funció de les característiques de les places ocupades el curs 2015/16: nombre d'alumnat equivalent, alumnat amb necessitats educatives especials i alumnat de menor capacitat econòmica.