Crèdit de 3,3 milions per a la neteja de Blanes
El ple de l'Ajuntament va aprovar ahir demanar un crèdit per renovar la flota de camions i contenidors
El ple de l'Ajuntament de Blanes va aprovar el nou model de recollida d'escombraries, que implica demanar un crèdit de 3.300.000 euros per renovar la flota de camions i contenidors de neteja del municipi. La inversió, segons va explicar el regidor responsable de l'àrea, Juanjo Navarro, es finançarà mitjançant una operació de préstec amb CaixaBank a un termini de vuit anys, que és el període de vida útil que es considera que tindran els camions i màquines que es preveu comprar.
El préstec comptarà com a endeutament de Nora SA i un 40% del seu import estarà garantit amb aval de Cespa. Nora és una empresa mixta amb participació de l'Ajuntament de Blanes, Cespa i el Consell Comarcal de la Selva. L'aprovació del nou model es va fer amb el vot favorable dels regidors de l'equip de govern (PSC, PDCat, ERC i PP), i el suport també de Batega, mentre que els regidors d'ICV-EUiA es van abstenir i C's hi va votar en contra.
Jaume Pujadas (CUP) va manifestar que el seu grup comparteix “el què però no el qui ni el com”, va recordar que Nora està participada en un 50% pel Consell Comarcal de la Selva i que, segons va dir, al sumari del cas Manga (que va esquitxar el Consell per corrupció en diversos àmbits) “s'apunta la possibilitat que Nora es constituís el 2009 com a tapadora per cometre irregularitats”. Lluís Yubero (Batega) va mostrar-s'hi a favor però “amb dubtes”, i va demanar quina repercussió tindrà en la factura dels ciutadans la inversió, a banda de l'increment del 4% en la factura que ja es va aprovar en el darrer ple. Sergio Atalaya (C's) va dir que marxaria “trist” del ple per la inversió prevista, que considera “un mal negoci” per a Blanes, i un canvi que la ciutadania no demana. Al·ludint a la intervenció d'Atalaya, Jordi Uurgell (Batega) va dir que, després de parlar amb els treballadors de la neteja, “entenem que el canvi és de vital necessitat. Tot el parc de camions i contenidors està molt desfasat i es necessita un canvi, per la ciutadania i també pels treballadors”.
Víctor Catalán (ICV-EUiA) va justificar l'abstenció del seu grup en el fet que comparteixen que cal fer la inversió però no la manera de finançar-la. Va recordar que el 2010, amb govern de CiU, Nora “va posar 4 milions” en concepte de cànon, “i en comptes de guardar-los es van dilapidar tapant forats, i encara ningú no ha demanat disculpes”. “Ara, per pagar els 3,2 milions que ens costa renovar la flota hem de pagar 800.000 euros més en interessos, per una mala gestió econòmica i financera del govern del 2010”. Juanjo Navarro va qualificar no ja de necessitat sinó “d'urgència” el canvi de vehicles, que, a més, permetrà alliberar alguns treballadors per millorar la neteja viària. “Hem de canviar els vehicles sí o sí, volem fer separació de rutes, comercial i domestica, i per la recollida selectiva comercial”.
En resposta als dubtes de Salvador Tordera, el regidor d'Hisenda, Nicolás Laguna, va assegurar que la compra de camions “és exclusivament per a Blanes, no deixarem cap camió perquè els necessitem tots”.
LA FRASE
Les obres als antics pisos dels mestres, a punt
Les obres per posar a punt els pisos dels mestres de l'antiga escola Carles Faust estan en la seva fase final. L'objectiu de l'Ajuntament de Blanes és que, un cop estiguin rehabilitats, es puguin utilitzar com a habitatges socials, amb la finalitat d'atendre situacions d'emergència. La primera fase de rehabilitació consisteix en la reparació de tots els balcons, que suposarà un cost de més de 40.000 euros. Els habitatges estan en tres blocs adossats i inclouen tres habitatges cadascun.