transports
La Generalitat reforçarà el bus exprés que comunica Mataró i Barcelona
La línia e11 disposarà de noves expedicions, sobretot a les hores punta, a partir del febrer
El servei acumula queixes per la saturació dels autobusos
El Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat millorarà el servei del bus exprés que comunica Mataró i Barcelona amb un increment del nombre d'expedicions que permetrà reforçar les hores punta d'anada a Barcelona al matí i les tornades a partir del migdia. Els usuaris de la línia e11 disposaran, a partir del mes de febrer, de 23 noves freqüències –11 d'anada i 12 més de tornada–, que se sumaran a les actuals. El bus exprés Mataró-Barcelona es va posar en servei el febrer del 2015 i l'últim any ha transportat més d'1,5 milions de passatgers.
Els nous horaris, que s'estan acabant de consensuar amb l'Ajuntament de Mataró, permetran dotar de més capacitat la franja horària que va de les sis a les vuit del matí d'anada a Barcelona, ja que s'oferiran cinc noves expedicions. L'altra franja que quedarà reforçada serà a partir de les dues del migdia en direcció a Mataró, en què hi haurà set noves sortides.
El bus exprés que uneix la capital del Maresme amb la Ciutat Comtal va sorgir de la reconversió de les antigues C-1 i C-2, que circulen per l'autopista C-32. Amb la posada en servei del bus ràpid no només es va incrementar l'oferta de freqüències sinó que es van canviar alguns vehicles per altres de més capacitat, de manera que el servei va poder oferir fins a 1.500 places més cada dia.
Saturació i queixes
El mes de novembre passat l'alcalde de Mataró, David Bote (PSC), va sol·licitar a la direcció general de Transports del departament que es resolguessin els problemes de falta de places en determinats horaris. El motiu eren les reiterades queixes dels viatgers per la saturació que s'estava registrant a la línia els darrers mesos i que sovint provoca que molts usuaris es vegin obligats a anar dempeus o asseguts al passadís que hi ha entre els seients per l'autopista.
En aquest sentit, Bote també va reclamar un reforç de la línia que comunica la ciutat amb la Universitat Autònoma, que arrossega la mateixa situació. Segons l'Ajuntament, el secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, s'hauria compromès a donar resposta a aquesta petició en les properes setmanes.