Municipal
Terrassa no revisarà el pla urbanístic fins que no aprovi el de l'Anella Verda
L'oposició reclama al ple que es comenci a treballar en la revisió del POUM del 2003 i el govern està obert parlar-ne en comissió, però “sense presses”
Les demandes dels diversos grups de l'oposició en el darrer ple –amb més o menys intensitat– van ser per posar fil a l'agulla a la revisió del pla d'ordenació urbanística municipal (POUM) aprovat el 2003 a Terrassa. Tot i així, el tinent d'alcalde de Territori i Sostenibilitat, Marc Armengol, té clar que el procés no començarà fins que no s'aprovi definitivament el pla especial d'ordenació i gestió de l'Anella Verda de Terrassa, i que també està pendent d'aprovació definitiva la modificació del POUM en aquest àmbit. Armengol preveu que tota aquesta operació es pugui liquidar els propers mesos, i serà llavors quan els tècnics i professionals de l'àrea “estaran ja més alliberats per començar a treballar-hi”. Hi afegeix que l'aprovació del document de l'Anella Verda “no deixa de ser una revisió del POUM, ja que s'han fet modificacions per regularitzar el sòl no urbanitzable” de les 4.538 hectàrees entorn del municipi amb l'objectiu de protegir-les.
Tot i així, en una de les properes comissions informatives amb la resta de grup, el regidor no descarta començar “a posar llum i ordre sobre el tema” per explicar què significa afrontar aquesta revisió, en quins àmbits s'ha de fer i plantejar i quin tipus de procediment i debat ciutadà cal obrir. Però Armengol reitera que aquest procés serà llarg, que no hi partida pressupostària prevista per enguany i que no es pot fer amb presses, bo i admetent que el PSC ho portava en el programa electoral i que, després, es va incloure en el pla de mandat. Tampoc no descarta tenir alguna ajuda externa, com ja va passar en l'elaboració de l'últim planejament sota la coordinació de l'arquitecte i urbanista Manuel de Solà-Morales.
Les demandes per començar la revisió es van tornar a sentir en l'últim ple quan es va portar a aprovació una altra modificació puntual al pla parcial del 2007 de Can Colomer –on preveien fer 4.500 pisos i on amb prou feines s'ha desenvolupat un 20% del sector– en compliment d'una sentència del TSJC perquè havia d'incorporar un informe de sostenibilitat econòmica i financera. La CUP, C's i ERC van reclamar començar el debat del POUM per la necessitat d'adequar-lo al moment actual, ja que “la realitat supera els fets i els papers” –va dir el republicà Carles Caballero–, “i no el complirem en els propers 20 anys”. TeC, en boca de Xavi Matilla, i després d'escoltar Armengol, va dir que el POUM “era un full de ruta vàlid” reclamava saber el criteri polític del govern i si ratificava el model urbanístic vigent basat en el creixement demogràfic, residencial i en grans actuacions estratègiques que no s'han fet.