Medi ambient

Infraestructures

Lloret defensarà al TSJC que la C-32 s'ha d'allargar

Abans que el jutjat decideixi si suspèn l'inici de les obres, el consistori les avala

L'Ajuntament de Lloret compareixerà com a part interessada en el judici pel recurs contra l'allargament de l'autopista C-32 fins al municipi. El regidor de Coordinació de l'equip de govern, Jordi Sais (CiU), confirma que exposaran al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) els motius pels quals el consistori considera que s'ha de fer el ramal. La Plataforma Aturem la C-32 va presentar al setembre un recurs contra l'aprovació definitiva del projecte, i el TSJC l'ha admès a tràmit. El jutjat autoritza els ajuntaments de Tordera, Blanes i Lloret a exposar els seus arguments. A Lloret “defensen un projecte que surt des del territori i que ja arrenca fa trenta anys”, explica Sais, que integra un equip de govern format per CiU, el PSC i ERC-Avancem.

Sais va rellevar el dimissionari Joan Gou el mes de setembre passat. Ara també coordina la regidoria d'Ensenyament. Considera que Lloret no té una via ràpida “d'entrada i de sortida” i defensa la necessitat de l'obra, que pagarà Abertis. El regidor no vol restar importància a l'oposició de la ciutadania en la consulta convocada a Blanes i Lloret el 2016.

Sais explica que les formacions que van aconseguir més vots en les municipals del 2007 (CiU, Millor, el PSC, ERC-Avancem i Ciutadans) són les que defensaven la conveniència que s'allargui la C-32, que actualment acaba als límits de Blanes i Tordera. Lamenta que el traçat passi per Sant Pere del Bosc.

Les cambres insisteixen

D'altra banda, les cambres de comerç de Girona, Palamós i Sant Feliu de Guíxols consideren essencial l'inici de les obres d'allargament de la C-32 aquesta primavera. Ahir van fer un comunicat de premsa en què demanaven que comencin els treballs a Lloret. Les tres cambres volen fer costat així a sectors empresarials de la Selva Marítima, abans que el TSJC decideixi si suspèn els treballs. El 30 de desembre del 2015 les tres cambres, el grup Fòrum Carlemany i Pimec ja havien qualificat d'“essencial” allargar l'autopista.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

L’Hospitalet quedarà lliure de vies en superfície el 2025

Foment anuncia un projecte per fer passar sota terra sis quilòmetres de vies de les línies R2 i R4 de rodalies

El projecte costarà 608 milions i inclourà una nova connexió a la Torrassa amb el metro

L’Hospitalet de Llobregat
 

Comerços del carrer de la Jonquera de Figueres volen ajornar l’obra

figueres
 

Comença l’enderroc de les naus on anirà la clínica Girona

girona
 

Nou tram del camí de ronda a Blanes

blanes
 

Millores del bosc de ribera del riu Fluvià, al Pla de l’Estany i a la Garrotxa

Maià de Montcal
 

Urbanitzen el passatge del Rec de Sant Joan les Fonts

Sant Joan les Fonts
 

Esllavissades a la collada de Toses

Toses
 

Palamós, sense conveni de transport urbà

palamós / calonge
 

El nou Servei d’Intermediació en Deutes de l’Habitatge de Pineda donarà servei també a cinc municipis més

pineda de Mar