Sant Boi reconverteix la imatge negativa de «la ciutat dels bojos» en el nou eslògan de la ciutat
«A Sant Boi se'ns coneixia com la ciutat dels bojos. Amb aquesta campanya passem de l'estigma a l'orgull i parlem d'estar boig en un sentit positiu.» Així va presentar ahir l'alcalde de Sant Boi, Jaume Bosch, la nova marca que distingirà la ciutat, «SB, boig per tu». La paraula boig és, per als responsables municipals, sinònim de passió: de passió pel cinema, per la vida, per l'educació, per l'esport, per la cultura, per la salut, per la natura, pel riu... En definitiva, per aquelles activitats que segons l'Ajuntament són expressió d'una ciutat que es transforma contínuament. I tot conflueix, segons els responsables de la campanya, en el «boig per tu», que simbolitza, segons Bosch, el treball que l'Ajuntament fa per garantir el benestar de les persones.
Alhora, la nova marca de la ciutat mostra l'orgull de tenir una relació històrica amb la salut mental que dura més de 150 anys, arran de la presència de l'hospital psiquiàtric. L'origen de la campanya va tenir lloc en la participació de Sant Boi en la darrera edició de La marató de TV3, quan més de 400 nens van interpretar en directe al parc de la Muntanyeta la cançó amb el cantant Pep Sala.
«SB, boig per tu» s'aplicarà progressivament als diferents productes i suports comunicatius de l'Ajuntament, i es donarà a conèixer durant la fira de la Puríssima, el proper cap de setmana. En el disseny s'ha incorporat un símbol del relleu de la ciutat, amb el dibuix que crea la muntanya de Sant Ramon en l'horitzó. Aquest relleu era el que es feia servir en la marca de la ciutat fins ara.
El disseny de la campanya ha estat encarregat a una empresa local, Undisseny, i ha tingut un cost de 7.000 euros. Segons l'alcalde, es tindrà cura amb la despesa a l'hora de donar-la a conèixer i s'ha descartat, per exemple, la col·locació de banderoles amb el nou logotip.