Medi ambient

El govern acaba amb els descomptes per als dièsel als peatges

L'augment de preu a les autopistes estava pendent des de gener

El setge als contaminants seguirà el 2018

El govern eliminarà en les properes setmanes els descomptes als peatges d'autopistes de la Generalitat per als vehicles amb motor dièsel. A final d'any es va decidir eliminar els descomptes que tenien els dièsel un cop es va comprovar que contaminaven més del que creien els seus usuaris. El govern volia fer-ho l´1 de gener, però ha hagut de pactar amb la Direcció General de Trànsit de l'Estat la gestió de les dades dels propietaris.

L'objectiu és acabar amb qualsevol mena d'incentiu a la compra de dièsels, tot i que siguin de baixes emissions. La resta de rebaixes per alta ocupació, propulsió elèctrica o alta concurrència als peatges de la C-32, la C-16 o la C-13 es mantindran invariables.

El setge als contaminants no s'aturarà, ja que el 2018 entrarà en vigor el nou impost segons la contaminació de cada vehicle. Quan el 2020 estigui plenament implantat, es preveu recaptar uns 110 milions d'euros anuals, que serviran per protegir el patrimoni natural, per lluitar contra el canvi climàtic, i per ajudar a la compra de vehicles ecològics, sobretot per a les flotes de vehicles de repartiment taxis o dels autònoms.

Aquest impost s'aplicarà sobre tot el parc automobilístic segons el grua d'emissions. La mitjana anual serà de 25 euros.

Les mesures s'inclouen en el conjunt d'actuacions consensuades per totes les administracions per millorar la qualitat de l'aire. Aquest 2017 serà el primer amb restriccions al trànsit a l'àrea de Barcelona durant els episodis de més contaminació.

LA XIFRA

82
municipis acullen 127 punts de mesurament de l'aire. Cada any es fan més de 760 mesuraments automàtics.

Barcelona, per sobre dels límits en contaminació

L'àrea metropolitana de Barcelona segueix patint uns límits de contaminació superiors als que recomana la Unió Europea per als ciutadans. El trànsit i la indústria generen un excés de diòxid de carboni en l'atmosfera, malgrat que altres indicadors de pol·lució han anat disminuint. La millora de la qualitat de l'aire és gairebé general a tot el país, tot i que al Barcelonès, el Baix Llobregat i els Vallès es manté per sota del recomanable. També la Catalunya Central pateix algunes zones amb excés de pol·lució, com d'ozó a la plana de Vic, o de partícules en suspensió a bona part d'Osona. Un quart punt d'excés de contaminació a la ciutat d'Igualada, amb la concentració excessiva de sulfhídric a tocar de l'estació del tren, completen el mapa d'excessos.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona