municipal
procés participatiu
Banyoles es pregunta com es pot millorar el front de l'estany
El govern municipal es mostra reticent a tancar-lo al trànsit, tal com es demana des de l'oposició
En ple procés de redacció del nou pla general (POUM) de Banyoles, ha tornat a aflorar la qüestió de com s'haurà de tractar un espai tan sensible com és el front de l'estany. És, junt amb la zona de Sota Monestir, un dels reptes més delicats que té el consistori en matèria urbanística, ja que es tracta, ni més ni menys, de l'espai urbà comprès entre el Club Natació Banyoles i el camp de futbol nou, on es concentra l'activitat turística al municipi i d'on surt la imatge més típica que la ciutat dona a la resta del món. Els grups de l'oposició defensen, entre altres qüestions, que s'hi restringeixi el trànsit als vehicles de motor. El govern municipal (CiU), tot i que no ho descarta, fins ara es mostra reticent a aplicar una mesura d'aquesta envergadura.
El darrer ple municipal, se'n va parlar, quan el grup de Junts per Banyoles (el principal de l'oposició) va proposar que, per calibrar els efectes de tancar-lo al trànsit, aquest estiu s'hi fes una prova entre l'hotel Mirallac i el restaurant La Carpa. L'alcalde accidental, Jordi Congost, va ser taxatiu a descartar la idea perquè, va assenyalar, suposaria la desaparició de desenes de places d'aparcament en una època de l'any en què són més necessàries que mai per l'afluència de visitants. Congost, a més, va avançar els criteris que l'equip de govern té presents a l'hora de considerar la reforma de la zona: l'estètica, la funcionalitat i l'esmentada qüestió dels aparcaments. El mateix alcalde accidental va donar la xifra de 75 places que es perdrien si es tanqués el front de l'estany entre el Mirallac i el carrer de la Barca.
La qüestió dels aparcaments, però, no és l'única que s'ha de tenir en compte: quan es parla de replantejar el front de l'estany, els polítics locals es refereixen també al trencaclosques d'usos dels edificis. Actualment, hi conviuen els establiments comercials (hotels, restaurants) i els habitatges, combinats amb activitats com ara l'oficina de turisme i l'estacionament del tren Pinxo, sense oblidar un carril bici i un passeig amb molta activitat.