Incompliments reiterats de les obres a la part nord
Al tram nord de l'N-II s'acumulen els retards i els incompliments dels terminis anunciats. El conseller de Territori, Josep Rull, encara es feia ressò aquesta setmana de l'últim compromís incomplert del Ministeri de Foment: començar les obres fins a la Jonquera el 2016. L'exministra Ana Pastor havia assegurat al conseller que entre els mesos de juny i juliol d'enguany es posarien a licitació les obres del tram entre Orriols i la Jonquera, però res de res. “La duplicació de la via fa més de 20 anys que hauria d'estar feta”, resumeix Rull.
Un dels punts que continuen empantanegats des de fa més temps és l'interval comprès entre Vilademuls i Orriols (Bàscara). En aquest tram, de només
3,3 quilòmetres, els treballs (terres remogudes i enderrocs fets) van començar el 2009 i van quedar aturats un any després per les retallades aplicades pel ministre Blanco. El juny del 2015, el Ministeri de Foment va reactivar els tràmits, i a principis del 2016 van tornar
a aparèixer les màquines en aquest sector, però sense convenciment. “És una vergonya; aquest any tampoc no ho acabaran”, es lamenta l'alcalde de Vilademuls, Àlex Terés.
Més amunt, a les cruïlles de Pontós i Garrigàs, dos autèntics punts negres pel que fa a l'accidentalitat, alcaldes i veïns ja estan perdent la paciència i s'han mobilitzat dues vegades aquest mes d'agost tallant la carretera. En aquestes cruïlles, només es tracta de substituir
les interseccions de l'N-II amb la GIV-5125 a Pontós i amb la GIV-6226 a Garrigàs per nous enllaços (rotondes i un pont o un pas subterrani). Els projectes estan fets; les obres, adjudicades, i els rètols de Foment fa temps que anuncien obres en curs. Però, tret d'algun moviment de terra a la cruïlla de Pontós per a la instal·lació de canalitzacions, les feines no han avançat més.
I si els trams amb projectes d'execució ja fets i posats a licitació no avancen, pitjor ho tenen els altres sectors: des d'Orriols i fins a la Jonquera, hi ha sis trams d'obres projectats, que s'havien d'iniciar aquest 2016, però dels quals no es té cap notícia.
