Crítiques a la defensa de Transports Pujol del ramal de la C-32
La plataforma contrària al ramal veu interessos personals de l'empresa i manté que hi haurà més col·lapse
La Plataforma Aturem la C-32 ha criticat les afirmacions que va fer l'empresa Transports Pujol en defensa del perllongament de l'autopista fins a Lloret. La plataforma qualifica de “silenci clamorós” que l'empresa no faci esment al projecte ja aprovat de carril bus VAO a la Gi-682 entre Blanes i Lloret, que soluciona la problemàtica d'haver de tardar “el triple” de temps per arribar a Blanes en autobús en temporada alta. “D'això, ni una reclamació, com a mínim curiós. Es tracta d'un projecte que no es pressuposta des de fa anys i que, per tant, no s'executa”, considera la plataforma. També indica que, segons els càlculs de la conselleria de Territori, el fet d'utilitzar la futura C-32 representaria “un estalvi d'uns 60 segons en un escenari de trànsit normal i d'uns 10 minuts amb trànsit dens” perquè el tram representaria uns 7,6 quilòmetres de trajecte addicional. “El primer que ens costa d'entendre és que l'empresa es plantegi un extra de quilometratge per guanyar màxim 10 minuts en el pitjor dels escenaris”, exposen des de la plataforma en el comunicat fet públic ahir.
Interessos particulars
Els contraris a la C-32 també mantenen que el ramal “vol rebentar camps de conreu de tradició mil·lenària, turons boscosos, corredors biològics, rieres, tot un conjunt d'alt valor ecològic i paisatgístic, malmetent els entorns de monuments i ermites de gran valor cultural”, i assenyala interessos particulars de l'empresa per fer l'autopista, ja que el projecte preveu un ramal per damunt de la riera Passapera, que acaba “reposant al costat de les instal·lacions de Transports Pujol SL, que disposarà d'una rotonda a davant mateix de casa seva per accedir a la prolongació de la C-32. Aquest detall potser és clau per entendre millor la seva posició”, conclouen.