Infraestructures

Crítiques a la defensa de Transports Pujol del ramal de la C-32

La plataforma contrària al ramal veu interessos personals de l'empresa i manté que hi haurà més col·lapse

La Plataforma Aturem la C-32 ha criticat les afirmacions que va fer l'empresa Transports Pujol en defensa del perllongament de l'autopista fins a Lloret. La plataforma qualifica de “silenci clamorós” que l'empresa no faci esment al projecte ja aprovat de carril bus VAO a la Gi-682 entre Blanes i Lloret, que soluciona la problemàtica d'haver de tardar “el triple” de temps per arribar a Blanes en autobús en temporada alta. “D'això, ni una reclamació, com a mínim curiós. Es tracta d'un projecte que no es pressuposta des de fa anys i que, per tant, no s'executa”, considera la plataforma. També indica que, segons els càlculs de la conselleria de Territori, el fet d'utilitzar la futura C-32 representaria “un estalvi d'uns 60 segons en un escenari de trànsit normal i d'uns 10 minuts amb trànsit dens” perquè el tram representaria uns 7,6 quilòmetres de trajecte addicional. “El primer que ens costa d'entendre és que l'empresa es plantegi un extra de quilometratge per guanyar màxim 10 minuts en el pitjor dels escenaris”, exposen des de la plataforma en el comunicat fet públic ahir.

Interessos particulars

Els contraris a la C-32 també mantenen que el ramal “vol rebentar camps de conreu de tradició mil·lenària, turons boscosos, corredors biològics, rieres, tot un conjunt d'alt valor ecològic i paisatgístic, malmetent els entorns de monuments i ermites de gran valor cultural”, i assenyala interessos particulars de l'empresa per fer l'autopista, ja que el projecte preveu un ramal per damunt de la riera Passapera, que acaba “reposant al costat de les instal·lacions de Transports Pujol SL, que disposarà d'una rotonda a davant mateix de casa seva per accedir a la prolongació de la C-32. Aquest detall potser és clau per entendre millor la seva posició”, conclouen.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona