Infraestructures i serveis

Reivindicació laboral

Els treballadors d'Adif a Tarragona anuncien tres dies de vaga pel pont

Denuncien la falta d'inversió i la manca de personal que fa que hi hagi avaries que no s'arriben a atendre, confessen

Els treballadors d'Adif a Tarragona han anunciat tres dies de vaga per a la setmana vinent, en ple pont. Les jornades d'aturada -de 24 hores- s'han convocat pels dies 5, 7 i 9 de desembre. Des d'UGT i CGT es fa una crida a la mobilització, si bé l'empresa ha imposat uns serveis mínims del 60%. Els sindicats endureixen les mesures de pressió i avisen que seguiran en peu de guerra fins que Adif no resolgui les deficiències del servei al territori i millori la situació laboral del personal. Amb un total de 297 empleats a tota la demarcació, el comitè de vaga assegura que la plantilla s'ha anat reduint fins a un 23% en els darrers nou anys, des del 2007 a enguany. Els sindicats valoren positivament les reunions mantingudes a l'Eurocambra, però insisteixen que a Tarragona la situació és “agònica”.

Els sindicats asseguren que després d'una roda de visites als centres de treball per explicar la situació i copsar les opinions dels treballadors, han acordat donar continuïtat a la mobilització ampliant les hores d'aturada, amb aquestes tres jornades de vaga pel pont. Atesa la dispersió de la plantilla pel territori tarragoní i la imposició d'uns serveis mínims del 60% -més de 150 treballadors-, els sindicats auguren que la convocatòria no s'apreciarà gaire. De fet, segons el president del comitè, Hèctor Sebastià, la resolució d'incidències serà igual d'ineficient que en un dia qualsevol. “Hi ha avaries que no sols estan moltes hores sense reparar, sinó que ni estan ateses, ningú hi va”, ha manifestat.

Això, segons Sebastià, genera un sentiment de “culpabilitat” i “impotència” al personal, que ha d'encaixar les queixes dels usuaris arran les reiterades incidències. “Els treballadors estan cremats”, ha confessat. La falta de plantilla i d'inversió en les infraestructures són els principals motius que han portat a la convocatòria de la vaga, que se suma a mesos de conflicte. El president del comitè d'empresa ha posat de relleu que “del 2009 al 2015 es va pressupostar a l'Estat una partida econòmica de 4.000 milions d'euros, dels quals només es van executar un 10%, i a Catalunya, de 306 milions per al 2014 al 2016, només s'han invertit 15 milions”. “Estem farts de promeses”, ha etzibat.

En relació a l'oferta de treball públic a la demarcació de Tarragona s'ha ampliat de 4 a 5 persones, “una xifra insultant per cobrir les necessitats de personal”, ha lamentat Sebastià, el qual ha advertit que se seguiran presentant informes i queixes a l'Eurocambra. “L'empresa entén que no hi ha problema, que està tot bé, i ens té por, en comptes d'escoltar-nos; per això fem una crida a les administracions i a la societat civil”, ha manifestat. Els sindicats també temen que l'empresa s'encamini a la privatització i que es vendrà “a preu de saldo”. “Estem més preocupats nosaltres per l'empresa i la seva continuïtat que els seus propis dirigents; volem un servei de qualitat i no desistirem fins que hi hagi una solució”, ha conclòs.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona