Infraestructures i serveis

La dàrsena esportiva del port de Llançà es modernitza

El Club Nàutic Llançà en va assumir ahir la gestió per 25 anys, acord que l'obliga a fer reformes per un valor de 6,3 milions d'euros

Les obres s'allargaran almenys 3,5 anys i es faran per etapes

El Club Nàutic Llançà assumirà la gestió de la dàrsena esportiva del port de Llançà per un període de 25 anys, un compromís que assumeix el gestor que està obligat a executar el projecte de modernització de les instal·lacions que durà a terme el Club Nàutic per etapes al llarg de la concessió amb una inversió inicial de 6,3 milions d'euros.

L'acord es va validar oficialment ahir al matí amb la signatura del contracte entre el president de Ports de Catalunya, Ricard Font, i el president del Club Nàutic Llançà, Joan Almirall. Aquest conveni s'emmarca en els processos de renovació de les dàrsenes esportives gestionades pel sector privat que han finalitzat la seva concessió en els darrers anys, com la de Llançà. L'objectiu de Ports de Catalunya és millorar les instal·lacions amb visió de futur de manera que aportin valor al sector nàutic, siguin més sostenibles i ajudin a dinamitzar econòmicament els ports catalans.

Les obres començaran quan el projecte disposi de la tramitació administrativa corresponent i es preveu que s'executin en un termini de tres anys i mig. A més, les actuacions proposades hauran d'estar subjectes a l'ordenació prevista del pla especial del port, actualment en tramitació per a l'aprovació definitiva.

A la part exterior del contradic es preveu la construcció d'un nou moll de 86,5 metres de longitud i una amplada de 4,5 metres per a grans eslores, amb una petita esplanada de serveis esportius. En aquest moll, s'hi preveu crear un espai per encabir el nou edifici de planta baixa que serà la seu de l'escola de vela. Al costat d'aquest moll es construirà una rampa per a l'avarada d'embarcacions de vela. Així mateix, es reordenaran els amarradors per optimitzar la dàrsena esportiva i potenciar l'ocupació de tots els punts d'amarratge, fomentant la mobilitat d'embarcacions i poder atendre més embarcacions transeünts que venen d'altres ports. Amb la nova organització la capacitat passarà de 498 embarcacions a 492, per donar cabuda a embarcacions de fins a 18 metres d'eslora.

Amb aquest projecte també s'adequaran els edificis de servei de la zona nàutica a les noves necessitats. A l'edifici social del Club Nàutic es redistribuiran els espais interiors. Es reformaran la primera planta i els accessos a l'edifici, s'ampliarà la zona de terrassa i es milloraran els revestiments i els tancaments; a més, s'adaptaran totes les instal·lacions per reduir els consums i millorar l'eficiència energètica.

La zona tècnica de la dàrsena esportiva està dotada d'una benzinera que disposa d'un local prefabricat de suport al servei. Aquest local se substituirà per un edifici que ha d'encabir un magatzem.

També es farà un petit local, situat entre el final de la platja i el port. Aquest local es destinarà a punt d'informació de les activitats que es fan al port i com a magatzem de materials d'esports nàutics. Es preveu la millora de l'edifici de sota el massís del Castellar, que es destinarà a magatzem polivalent i tallers.

LA XIFRA

492
embarcacions.
Amb la nova organització n'hi cabran sis menys que ara per donar cabuda a embarcacions grans.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona