Infraestructures i serveis

municipal

aparcaments

Salt ampliarà la zona blava i en crearà de verda al juliol

Passarà de 416 places de pagament a un miler, un terç de verda

Es posarà zona blava a la zona de l'Espai Gironès, la Coma-Cros i l'hospital, on també n'hi haurà de verda, junt al Veïnat i el centre

Salt passarà a tenir a partir del juliol al voltant d'un miler de places d'aparcament de pagament, un terç de les quals aproximadament seran de zona verda, una modalitat que s'implantarà per primer cop a la localitat. L'equip de govern de Salt –format per ERC i IpS-CUP– va encarregar l'any passat un estudi de reordenació de l'aparcament, que va donar lloc a “una proposta de màxims” –en paraules del regidor de Mobilitat, Toni Vidal– en què gairebé es quadruplicaven les 416 places actuals. El consistori ha decidit no executar-ho tot i que la previsió actual és que en el nou concurs –al juny acaba la pròrroga a l'actual concessió de Giropark, de Mifas– s'incloguin entre 290 i 340 places noves de zona blava, que una cinquantena de les actuals blaves es reconverteixin en verdes i que hi hagi entre 250 i 300 places de zona verda en llocs fins ara de lliure aparcament.

Zones afectades

Vidal explica que s'ha detectat “una rotació baixa de vehicles en determinats indrets propers a centres o equipaments amb un alt volum de visitants” i que consideren que han d'afavorir aquesta rotació en aquestes zones. Es refereix a l'Espai Gironès, la Coma-Cros i l'hospital Santa Caterina, que és on es faran les noves zones blaves. La gran majoria, unes 200, seran als carrers al voltant de l'Espai Gironès –al carrer Pla de Salt, que és el de darrere, i al Miquel Martí i Pol, al lateral, només en els trams tocant al centre comercial–. A la Coma-Cros només seran zona blava una cinquantena de places de la part frontal, tot i que l'estudi en proposava també en el lateral est, i també preveia una zona verda a l'oest, que no es farà. Pel que fa a la zona de Mas Masó-hospital, la intenció és posar-hi una seixantena de places noves de zona blava, a més de la quarantena actuals. A l'entorn de l'hospital, a més, també és preveu una zona verda per afavorir els seus habitants, igual que a l'entorn del carrer Pau Casals (Veïnat) i en carrers propers a l'Ajuntament (centre). A més, hi ha una cinquantena de places actuals de zona blava al centre que es transformaran en verda; són a la zona de l'Estació Jove i a la del mercat municipal (Torras i Bages).

El regidor avança que com que la zona de l'hospital serà una de les més afectades (tant per zona blava com verda) i hi ha un pàrquing públic poc usat, s'hi volen fixar noves tarifes diàries i mensuals tancades, més bé de preu, sobretot adreçades al personal del centre sanitari.

Recaptació i tarifes

Vidal deixa clar que un dels principals objectius de la reordenació d'aparcament, a banda d'afavorir la rotació de vehicles en indrets molt visitats i primar els veïns en determinades zones, és per augmentar els ingressos municipals, que és un dels grans problemes de Salt. Així, s'ha decidit canviar les condicions i el nou contracte –del qual s'extraurà la prestació del servei de grua, que ara serà un concurs per separat– fixarà que la recaptació sigui per al consistori i que l'empresa adjudicatària del servei s'endugui un percentatge, just al contrari que fins ara.

Pel que fa a les noves tarifes, Vidal remarca que la decisió final serà fruit de les negociacions amb l'oposició per les ordenances i el pressupost, que s'estan duent a terme, però la proposta del govern és que la zona blava costi 0,80 euros a l'hora. La xifra suposa 20 cèntims més que fins ara, però Vidal diu que “continua sent una dels més assequibles si es miren altres municipis”. Pel que fa a la zona verda, la proposta del govern és de 20 euros a l'any per als veïns i d'1,20 euros a l'hora per a la resta de ciutadans.

LA FRASE

Salt no disposa de pàrquings privats i tenim serveis per a gent que ve de fora, hem d'afavorir la rotació
Toni Vidal
regidor de mobilitat de salt

LA DATA

07.2017
és quan
es farà el canvi de concessió. L'actual, a Mifas, s'acabava al desembre i es va prorrogar fins al juny.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona