Infraestructures i serveis

municipal

infraestructures

Pacten exigir que la CHE repari 74 quilòmetres de camins locals al Segrià

ERC, PDeCAT, En Comú-Podem i el PSOE forcen una proposició al Congrés per uns camins en estat deplorable

El projecte està fet, però aparcat des del 2014

Els grups parlamentaris d'ERC, PDeCAT (ara al grup mixt), En Comú-Podem i el PSOE van pactar una proposició no de llei al Congrés de Diputats per exigir al govern espanyol i a la Confederació Hidrogràfica de l'Ebre (CHE) la reparació urgent dels camins de l'entorn del canal d'Aragó i Catalunya al Segrià i que es troben en un estat de “deixades extrema”, que posa en perill els seus usuaris i en dificulten les comunicacions i l'activitat agrària.

La proposta estava defensada pels diputats lleidatans Xavier Eritja (ERC), Toni Postius (PDeCAT) i Jaume Moya (En Comú) i en el seu origen també per l'exdiputada socialista Mònica Lafuente. Es va aprovar a la comissió d'Agricultura, amb les abstencions del PP i Ciutadans, instar el govern a destinar la partida pressupostària necessària per reparar i adequar 74,5 quilòmetres de camins locals d'Alcarràs, Almacelles, Gimenells i el pla de la Font, les entitats municipals descentralitzades de Lleida de Sucs i Raimat i de Saidí, a la Franja de Ponent.

El projecte està redactat des del 2013, però la manca de recursos en manté aparcada l'obra. Els ajuntaments han gastat milers d'euros en petites obres, sobretot, per tapar clots, però no és suficient ni és la seva competència.

Aquestes carreteres locals són de la CHE i es van construir als anys 50 per donar servei al canal d'Aragó i Catalunya, però actualment tenen més trànsit i són bàsiques per les comunicacions entre aquests municipis i, sobretot, per l'activitat agrària.

La CHE no n'ha fet cap manteniment, almenys des del 2011, i ara com ara el mal estat de la calçada fa que sigui un perill per als usuaris, ja que provoca accidents, pèrdues de càrrega i avaries als vehicles.

En el projecte es preveu arreglar aquests vials en vuit trams diferents, una seixantena d'actuacions en drenatge, arreglar i netejar voravies en uns 136 quilòmetres, instal·lar senyalització i millorar accessos a finques.

Fa anys que els alcaldes afectats d'una zona amb 20.000 habitants reclamen millores amb mocions als plens, i demanen suport al Parlament, al govern espanyol i amb propostes al Congrés. Ja han recollit 1.500 firmes.

I després, traspassar vials als municipis

En la proposició no de llei aprovada al Congrés es demana fer la inversió necessària i, després, “que s'estudiï i es promogui el traspàs de les carreteres” a les administracions autonòmica, provincial o local que pertoqui. Tots els grups entenen que, primer, cal adequar els vials i, després, parlar de traspassos, però el PP pretenia negociar aquesta transferència amb consignació econòmica afegida per fer-hi les obres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona