Infraestructures i serveis

infraestructures

El Pallars uneix forces per a la millora del port de Comiols

Els consells comarcals pallaresos impulsen la recuperació d'un projecte ja existent i en l'àmbit d'execució presentat per la Generalitat l'any 2009

Els consells comarcals del Pallars Jussà i el Pallars Sobirà han acordat impulsar de manera conjunta una reivindicació històrica: la millora de la carretera de Comiols. Es tracta de recuperar un projecte ja existent i actualment en l'àmbit d'execució, un fet que permetria començar les obres a curt termini i que suposaria una reducció d'uns 10 minuts de trajecte entre Tremp i Artesa de Segre. La proposta de millora correspon a la presentada per la Generalitat l'any 2009. El fet que el projecte ja estigui redactat i aprovat significa que les obres podrien arrencar en el moment en què el govern hi destini una partida pressupostària. Aquest és, de fet, l'objectiu dels ens comarcals pallaresos, que faran arribar la seva reivindicació al govern de la Generalitat en les pròximes setmanes.

El president del Consell Comarcal del Pallars Sobirà, Carles Isús, ha explicat que la proposta consensuada “no és ni la bona ni la dolenta”, sinó que es tracta d'un projecte “realista” que s'ha acordat impulsar un cop analitzades totes les opcions que hi ha sobre la taula. Segons Isús, el seu cost estimat estaria per damunt dels 150 milions d'euros. Isús hi ha afegit que el projecte quedaria “coix” si, a més, no planteja l'opció de construir carreteres variants a les poblacions més importants, ja que creu que és aquí “on realment s'aconseguiria guanyar temps”. Isús ha fet extensiu el seu desig que altres institucions se sumin al projecte, com ara la delegació del govern a l'Alt Pirineu i Aran i els ajuntaments implicats de les dos comarques, i ha explicat que pròximament es farà arribar la proposta a la comarca de la Noguera. De la seva banda, el president del Consell Comarcal del Pallars Jussà, Constante Aranda, ha reclamat una partida urgent per a Comiols. Per Aranda, aquest “no és el projecte ideal, perquè retalla poc en quilòmetres, però sí el més factible a curt termini”. Aranda ha assegurat que estaria disposat a escoltar altres propostes, però “amb el compromís explícit que en un màxim de quatre anys s'executi l'obra”.

El projecte consisteix en la construcció d'una nova carretera entre Artesa de Segre i Isona que permetria millorar les prestacions de l'itinerari actual. La carretera projectada té una longitud de 29,4 quilòmetres i inclou cinc túnels i cinc viaductes, que sumarien 2,9 quilòmetres. El traçat seria completament nou en 9 quilòmetres, en 6 quilòmetres aprofitaria la calçada existent i en els 14 restants remodelaria el recorregut, tot seguint el corredor de pas actual.

LA XIFRA

150
milions d'euros
és el cost aproximat del projecte, que permetria retallar uns 10 minuts el trajecte.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona