Infraestructures i serveis

Infraestructures

Foment aparca el tercer fil per centrar-se en el corredor

L’Estat potenciarà l’estació del Camp de Tarragona com a nus del corredor, on arribaran els trens d’alta velocitat per l’interior, i els de rodalies i mercaderies, per la costa

Perafort i la Secuita acorden amb Adif obres de millora

L’entrada en funcionament del corredor mediterrani i la creació d’un nus ferroviari a l’estació del Camp de Tarragona, a la Secuita-Perafort, són els objectius marcats per al 2020 del Ministeri de Foment i del seu gestor d’infraestructures Adif. Això implicaria que tots els trens d’alta velocitat que ara circulen per la costa –com ara el Talgo i l’Euromed– ho faran per l’interior, mentre que els trens de rodalies i de mercaderies anirien per la costa aprofitant les vies convencionals. Si els plans de Foment es confirmen, l’opció del tercer fil ferroviari s’aparcarà per centrar-se en el corredor definitiu.

De fet, en una reunió mantinguda dilluns passat a Madrid, el president d’Adif, Juan Bravo, va anunciar als alcaldes de la Secuita i Perafort, Eudald Roca i Joan Martí i Pla, que, a partir del 2020, l’estació del Camp de Tarragona adquirirà un important protagonisme quan entri en funcionament el corredor mediterrani: “La porta d’Europa començarà a l’estació del Camp de Tarragona. Això serà el punt de confluència de trens del nord, el sud i el centre de l’Estat, tots passaran per aquí”, sentencia Joan Martí. L’alcalde alerta que, per fer-ho possible, “caldrà pensar a fer canvis en una estació que preveu arribar enguany als 900.000 usuaris i que va ser concebuda per a un trànsit d’un milió de viatgers” i cita com a exemple d’assignatures pendents l’ampliació de l’aparcament, que ja no pot absorbir tot el trànsit. Unes solucions que han de plasmar-se ara en un projecte que elaboraran a tres bandes Adif i els ajuntaments de la Secuita i Perafort, segons van acordar en la reunió de dilluns.

Les actuacions que s’hi duran a terme impliquen, entre d’altres, solucionar l’abastiment d’aigua, els accessos viaris, el clavegueram i les connexions de la mateixa estació. Les obres tindran un cost aproximat d’1,5 milions, que finançarà Adif. Aquesta xifra, però, depèn de variables com ara les expropiacions que siguin necessàries i el cost del projecte del Consorci d’Aigües de Tarragona(CAT), que ha de permetre l’arribada de l’aigua del CAT a la Secuita i també la connexió dels dipòsits d’aquest municipi a l’estació. El projecte serà liderat per l’alcalde de la Secuita: “En el moment de la posada en marxa de l’estació s’hauria d’haver fet un pla director; com que no es va fer, ara modificarem les normes de planejament urbanístic per fer-ho possible”, va explicar Roca. L’alcalde va destacar que la del Camp “és la primera de les estacions perifèriques en nombre de viatgers, i la sisena en el global d’estacions”.

D’altra banda, Eudald Roca ha demanat una reunió amb Ricard Font, secretari d’Infraestructures i Mobilitat, perquè el govern català també s’impliqui en les obres, sobretot pel que fa les connexions de l’estació, com per exemple, amb l’A-27.

LA XIFRA

900.000
usuaris
són els que preveu registrar l’any 2017 l’estació del Camp de Tarragona de Perafort-la Secuita.

LA FRASE

La porta d’Europa comença a l’estació del Camp. A partir del 2020, tots els trens passaran per aquí
Joan Martí i Pla
alcalde de perafort

L’informe de la Cambra, a punt

La Cambra de Comerç de Tarragona, que ahir va dir que no tenia cap confirmació sobre la possible aturada del projecte del tercer fil, ja té pràcticament enllestit l’informe que li va encarregar el Ministeri de Foment. Aquest estudi concreta quantes empreses volen fer ús d’aquesta infraestructura, quants trens hi circularan, amb quina freqüència i el seu cost econòmic, entre altres aspectes d’un projecte que la mateixa cambra i el sector econòmic de la ciutat consideren imprescindible.

L’elaboració d’aquest informe va ser un encàrrec del ministre de Foment, Íñigo de la Serna, que el 25 d’abril es va reunir amb el president de la cambra, Andreu Suriol. Davant l’estupefacció d’aquest, el ministre va dir que tenia dubtes sobre la demanda del tercer fil, que permetria el tràfic de mercaderies fins a la frontera francesa en ample europeu. “No deixa de ser sorprenent que faci mesos que demanem el tercer fil i ara ens demanin aquest informe”, van lamentar fa uns dies fonts de la Cambra. En espera que hi hagi un anunci del Ministeri de Foment sobre el tercer fil, la intenció del president de la Cambra és presentar l’informe als representants polítics de la ciutat i al sector de la indústria química, abans de presentar-lo formalment al Ministeri de Foment.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona