trànsit
peatges
Preservem el Maresme qualifica d’“engany” la vinyeta a la C-32
“La vinyeta a les autopistes és un model caduc a Europa, que castiga els conductors de la mateixa manera i no per l’ús del vehicle, i en el cas de la C-32 al Maresme és un engany.” Taxatiu. El portaveu de la plataforma Preservem el Maresme, Antoni Esteban, va recordar ahir que l’entitat havia votat en assemblea “un no rotund” al nou model que ahir va fer públic el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull. “Representa allargar sine die el peatge d’una autopista que el territori continua pagant des dels anys seixanta”, va precisar Esteban, que va reclamar, un cop més, unitat política i territorial de la comarca per aconseguir les demandes recollides en la Declaració del Maresme, “que va ser aprovada per unanimitat al Parlament”.
Des de l’entitat es recorda que la prioritat del Maresme és racionalitzar la carretera N-II. “Una racionalització que no serà possible si no existeix una via alternativa al trànsit que no sigui de pagament i que nosaltres defensem que ha de ser la C-32”, comenta, i hi afegeix “la justa reclamació dels 97,4 milions que la Generalitat va rebre de l’Estat i que mai va invertir en la mobilitat de la comarca”. En aquest sentit, Antoni Esteban explica que, en un esforç per consensuar una veu única sobre la mobilitat al Maresme, el Consell Comarcal va aprovar una moció “en què s’incloïa l’expressió «gratuïtat de l’autopista»”. Al juny es va anunciar que el Consell encarregaria un nou estudi tècnic per validar i prioritzar el pla presentat per la Generalitat el desembre passat. Un estudi que hauran de pagar els ajuntaments i que hauria d’estar enllestit a finals d’any, segons les darreres previsions. Més informació a la plana 13.