Infraestructures i serveis

transports

infraestructures

El metro ja creua tot Sabadell després de 9 anys d’obres

S’inauguren 3 estacions de ferrocarrils, que s’afegeixen a les 2 obertes el setembre del 2016, amb una inversió de 430 milions i un retard de 5 anys

Es calcula que el nombre de viatgers superarà els 4 milions el 2021

Un tren batejat amb el nom de Muriel Casals va ser el primer a recórrer oficialment ahir al matí els 3,7 quilòmetres de doble via que separen l’estació de la Creu Alta i la de Sabadell Parc del Nord, passant per Sabadell Nord. Amb la inauguració es tancaven 9 anys d’obres per fer realitat l’anomenat “metro a Sabadell”, és a dir, el perllongament de la línia del ferrocarril amb un total de 5 estacions –les de Can Feu Gràcia i Sabadell Plaça Major es van obrir el setembre del 2016. La Generalitat ha invertit un total de 430 milions en un projecte que suposa una prolongació de 5,2 quilòmetres de vies i que inclou noves cotxeres a Ca n’Oriac. Les obres es van iniciar l’any 2008 i, inicialment, s’havien d’haver finalitzat el 2012, justament l’any que van tenir una aturada per problemes de finançament. El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, reconeixia el retard i es disculpava amb la ciutadania, alhora que deixava clar que el compromís sempre ha estat ferm amb Sabadell. “El perllongament fet a Terrassa ha estat tot un èxit, fins i tot superior a les previsions inicials, i això ens fa pensar que, en el cas de Sabadell, es repetirà la mateixa història”, deia. Tant Puigdemont com el conseller de Territori, Josep Rull, van destacar l’aposta de la Generalitat per una mobilitat sostenible i pel transport públic. En aquesta línia van recordar els diferents projectes que o bé s’han finalitzat o bé estan en marxa per afavorir-lo posant com a exemple els treballs de les L-9 i L-10 de metro, entre d’altres. Rull avançava que es preveu tancar aquest 2017 amb 2,7 milions de viatgers a Sabadell, i créixer fins a prop de 4,2 milions el 2021. Destacava la transformació de la mobilitat comarcal, ja que hi haurà un intercanviador amb Renfe a Sabadell Nord, s’han augmentat els autobusos a Castellar i es millora la connexió amb la Universitat Autònoma.

LA FRASE

El perllongament a Terrassa ha estat un èxit, i en el cas de Sabadell, es repetirà la mateixa història
Carles Puigdemont
President de la Generalitat

LA XIFRA

3,7
quilòmetres
de doble via és el darrer tram que s’ha obert al públic, a banda de tres noves estacions i cotxeres.

Una oportunitat per a govern i veïns

En el seu darrer acte oficial com a alcalde, Juli Fernàndez va recuperar una idea que en els darrers mesos ha repetit en diverses ocasions: “Avui és un dia per somriure perquè arribem al final d’un projecte que va començar fa anys.” Tant el govern local com els veïns rebien amb cara d’alegria la posada en marxa de les tres estacions. “És una millora que ens feia falta. Ens pot servir per potenciar el barri i per tenir més a prop Barcelona i el centre”, deia el president de l’associació de veïns de La Plana del Pintor, Emilio Robles. Després d’agrair el treball fet pels governs que van iniciar el projecte, Fernàndez va destacar que el perllongament és una “oportunitat per millorar la qualitat de vida dels veïns” amb la connexió dels barris i la facilitat per utilitzar Renfe i redefinir la xarxa d’autobusos. “Tenim projectes i pressupost per tancar les cicatrius obertes a la ciutat”, deia, fent referència als projectes del parc del Nord, la plaça d’Espanya i la plaça Major. A banda, recordava que fa només uns mesos la Generalitat s’ha compromès a fer subterrània la línia als barris de Can Feu i Gràcia a l’entrada de la ciutat. I va destacar que dos trens tinguin els noms de Muriel Casals i de Pere Quart.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia