URBANISME
Permetran el gir a l’esquerra a la cruïlla de l’Hipercor
La nova configuració de la cruïlla entre els carrers de Barcelona i de Martí Sureda, de Girona, forma part del projecte d’urbanització a l’entorn del centre comercial, lligat a la seva ampliació
Girona recuperarà el gir a l’esquerra a l’entrada sud per poder anar cap a Sant Narcís just abans de l’Hipercor i l’hotel Melià. La nova configuració de la cruïlla del carrer de Barcelona amb el carrer de Martí Sureda forma part del projecte d’urbanització a l’entorn del centre comercial, que recentment ha aprovat inicialment el govern municipal i que té com a obra principal l’elevació de la plaça Salvador Dalí a nivell del carrer Barcelona. Aquest projecte d’urbanització va lligat a les obres d’ampliació de l’Hipercor, que han de començar a finals d’any.
Segons consta en el projecte d’urbanització, que data del 2014, la nova configuració de la cruïlla per permetre el gir a l’esquerra es farà segons la proposta prevista en l’anàlisi de trànsit que es va fer el 2011 i que va servir per concloure la viabilitat de tornar a habilitar aquest gir. Aquesta proposta planteja “una remodelació total de nus” que suposarà una millora no només per al trànsit rodat sinó també per a vianants i bicicletes, que veuran millorada la seguretat viària.
Principals canvis
Concretament, el que es farà és incloure un tercer carril en sentit nord entre els dos primers semàfors (entre els carrers Sant Isidre i Marquès de Caldes de Montbui) perquè n’hi hagi un de gir a l’esquerra al centre de la calçada. Així, en aquest tram s’estrenyerà un xic l’amplada dels carrils per encabir-ne cinc en lloc dels quatre actuals (dos per cada sentit).
Un altre punt destacat és que venint del nord en direcció sud només es podrà girar al carrer Sant Isidre un cop a la cruïlla, ja que el carril lateral existent ara al tram final de l’Hipercor desapareixerà, atès que allà, a la vorera oest, es farà un carril bici.
A més, també s’eixamplarà la vorera est, que actualment és molt estreta; es desplaçaran els passos de vianants perquè segueixin “l’itinerari més natural i directe possible”, i es reconstruirà tota la illeta de Martí Sureda amb carrer Barcelona.