Infraestructures i serveis

mobilitat sostenible

Badalona tira endavant el carril bici central metropolità

El primer tram a la ciutat, que arrenca al límit de Montgat, es començarà a construir aquest any

L’objectiu és enllaçar el Maresme amb Barcelona i formar part de la xarxa metropolitana Bicivia, impulsada per l’AMB

Badalona començarà a construir abans que s’acabi l’any el primer tram del carril bici central metropolità, un projecte que forma part de la xarxa Bicivia, impulsada des de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) per definir els grans eixos pedalables que connectaran de manera directa i segura tot l’entorn metropolità.

En el cas de Badalona, s’iniciarà el tram nord del carril, que connecta amb el Maresme. Es tracta d’un projecte amb un cost aproximat de 450.000 euros que segueix el traçat de l’N-II des del límit amb Montgat fins al final del carrer de Sant Bru i que finançaran a parts iguals l’Ajuntament de Badalona i l’AMB. En aquest tram el carril tindrà dues tipologies diferents. A la part més propera a Montgat, la que transcorre pel barri del Manresà, els dos sentits del carril estaran situats a la part central de la calçada, segons ha explicat el regidor d’Espais Públics i Mobilitat, Francesc Duran, que assegura que les característiques d’aquest tram, que transcorre per una zona industrial, fan viable aquest tipus de carril, que no és el més habitual. A la resta del tram, que travessa els barris de Canyadó i Casagemes, anirà segregat a banda i banda dels carrils de circulació. Als espais on hi ha les parades d’autobús s’ha ideat un solució que consisteix a elevar el carril a través d’una rampa per reduir la velocitat dels ciclistes i permetre l’accés dels vianants als autobusos, que no envairan el carril bici. Les voreres tindran la mateixa amplada i en comptes de dos carrils de circulació de vehicles per sentit n’hi haurà un i un més d’altern a la part central per facilitar els girs.

Està previst que l’any vinent es comencin a fer els tràmits per a la construcció del tram sud del carril, que ha d’arribar al límit amb Sant Adrià de Besòs. En aquest sentit, Roger Melcior, portaveu de la Plataforma per la Promoció del Transport Públic (PTP), lamenta que des de l’Ajuntament de Sant Adrià “no s’estigui fent res” per donar continuïtat al carril bici central fins a Barcelona, a la rambla de Guipúscoa, on ja existeix aquesta infraestructura. Melcior reclama també que l’Ajuntament de Badalona es posi com a objectiu l’acabament de tot el carril central a la ciutat durant aquest mandat i qualifica d’“oportunitat perduda” no haver tingut en compte el traçat del carril a l’entorn de la plaça de Pompeu Fabra quan aquest estiu s’han fet els treballs de reurbanització.

LA XIFRA

450.000
euros
és el cost del primer tram del carril bici central a Badalona, que va de Montgat al carrer de Sant Bru


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona