Lloret no renuncia al tramvia fins a Palafolls però prioritza que es tiri endavant el carril bus fins a Blanes

La moció és aprovada per unanimitat tot i les diferències de matís entre els grups

La moció va ser aprovada per unanimitat, però no sense un intens debat, diferents textos presentats pels grups i fins i tot una aturada de cinc minuts de la sessió perquè els portaveus n'acordessin el redactat final. El quid de la qüestió no era el suport al tramvia, sinó que, bàsicament, l'equip de govern, de CiU, no volia que aquesta moció perjudiqués la implantació d'un carril bus entre Blanes i Lloret, projecte que ja ha rebut el suport del govern català, que pensa invertir-hi 30 milions d'euros.

És per això que en el redactat final de la moció s'especifica com a primer punt la demanda al Departament de Política Territorial i Obres Públiques que «continuï amb la voluntat d'implantar un carril bus entre les poblacions de Blanes i Lloret», i se sol·licita seguidament que «es prengui en consideració» la viabilitat del projecte del tramvia.

Planejat en el POUM

L'alcalde, Xavier Crespo (CiU), tot i les reserves del seu partit a defensar ara amb força l'opció del tramvia perquè té com a prioritat que es construeixi en els propers anys el carril bus, va remarcar que la possibilitat de fer aquest mitjà de transport ja està previst en el pla general del municipi aprovat l'any 2006. Per l'alcalde, «això demostra que Lloret ja va fer els deures en el seu dia i que no es deixa portar per la inèrcia del moment a l'hora de fer les coses».

Aprovada a Blanes

A finals de l'any passat també es va aprovar per unanimitat una moció de suport al tramvia a Blanes, on en principi el projecte presenta menys dubtes al conjunts dels grups del consistori.

30 milions pel carril bus

La Generalitat ja va informar a finals de l'any passat que el carril bus entre Lloret i Blanes serà una realitat d'aquí tres o quatre anys i que requerirà una inversió d'uns 30 milions d'euros. La infraestructura tindrà uns 6,2 quilometres que uniran, mitjançant un carril per banda, la terminal d'autobusos de Lloret i la rotonda de l'avinguda d'Europa de Blanes. Actualment la carretera que uneix els dos municipis concentra un elevat volum de trànsit, amb prop de 28.000 vehicles al dia i un elevat nombre de serveis de transport col·lectiu de viatgers, tant regulars com discrecionals, que representen més de 700 vehicles cada dia. Les principals línies regulars interurbanes mouen a l'entorn de dos milions de viatgers a l'any.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona