Infraestructures i serveis

El TAV inaugural a Castelló, amb Rajoy a bord, arriba tard

Una avaria en el sistema de canvi d’ample de la via provoca un retard de 18 minuts

L’Estat presenta el tram com a part del corredor mediterrani, però no hi passaran mercaderies

Mal inici per a la posada en marxa del TAV entre València i Madrid. El tren inaugural, que portava el president del govern espanyol, Mariano Rajoy, va arribar 18 minuts tard al destí perquè es va estar 22 minuts aturat a l’altura de Sagunt a causa d’una avaria. El tren va sortir a les 9.40 del matí des de Madrid i va arribar a València a les 11.24. Fins aquí, tot va funcionar amb normalitat perquè el comboi circulava per la via d’ample europeu. El problema va arribar quan es va haver de fer la connexió entre les dues capitals, València i Castelló. A partir d’aquí, el tren ha de circular per una via que no té amplada internacional, amb la qual cosa la velocitat s’ha de reduir i hi ha d’haver un canvi d’ample mixt perquè el tren continuï circulant. Aquest sistema és el que es va avariar i va provocar que el TAV quedés aturat durant 22 minuts. Fonts d’Adif van explicar que l’avaria s’havia solucionat ràpidament i que, de fet, es va optar per deixar sense circular el comboi de Rajoy perquè es tractava d’un viatge inaugural i no comercial, sense passatgers. Per això es va donar prioritat al trànsit habitual de trens de rodalies –que comparteixen via–, i Rajoy, que estava acompanyat pel president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, va arribar amb retard: se suposava que serien a Castelló a les 12.20 hores i no hi van arribar fins a les 12.38 hores.

El mateix temps que ara

El TAV entre València i Castelló començarà a operar avui i farà els dos recorreguts diaris previstos en 42 i 50 minuts, respectivament, segons la informació de Renfe. A l’hora de comprar els bitllets, tan sols trobem dues connexions diàries en TAV entre les dues ciutats valencianes: l’una surt a les 11.30 i arriba a les 12.12 hores, i l’altra surt a les 21.35 i arriba a les 22.25 hores. El mateix recorregut entre València i Castelló en Euromed té fins a sis connexions diàries i efectua el trajecte en 38 minuts. Alguns dels trens Talgo diaris també fan el mateix recorregut en un temps de 37 i 43 minuts. Per tant, la novetat rau en el fet que hi haurà connexió directa entre Madrid i Castelló, ja que, de fet, el trajecte entre Castelló i València durarà el mateix que si es fan servir altres trens que no siguin el TAV.

Venent el corredor

Rajoy va qualificar ahir de fita la posada en marxa del TAV entre les dues capitals valencianes per al desenvolupament de l’anomenat corredor mediterrani. Una afirmació, però, que topa amb la realitat. El corredor mediterrani està dissenyat per al transport de viatgers, però també de mercaderies. Es connecta així el sud de l’Estat espanyol amb la frontera francesa. En canvi, el tram que avui es posa en marxa només preveu el transport de persones, però no de mercaderies, que és el que el teixit empresarial reclama des de fa anys. No obstant això, el president espanyol va obviar aquesta circumstància i va afirmar que aquest és un pas vital per “a la vertebració del país”. En el seu discurs, va assenyalar que el corredor és un projecte d’estat prioritari per al seu govern en el terreny polític, econòmic i social. “Apostar pel corredor mediterrani és apostar per Espanya”, va declarar Rajoy, obviant que el PP sempre havia apostat pel corredor central i que Europa li va fer descartar la idea. I va tornar a parlar d’unitat referint-se a Catalunya sense fer-ne menció directa: “Als espanyols ens va bé quan viatgem junts en el mateix tren. Ens va millor perquè arribem més lluny”, va concloure.

LA XIFRA

62
per cent
de les obres del corredor estan executades, segons l’Estat. Això implica una inversió de 22.000 milions.

LA FRASE

Als espanyols ens va bé quan viatgem junts en el mateix tren. Ens va millor perquè arribem més lluny
Mariano Rajoy
PRESIDENT DEL GOVERN ESPANYOL


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona