Infraestructures i serveis

trànsit

El RACC aprova la senyalització viària al Pirineu

Però critica que no ha millorat en cinc anys i suspèn les rutes a centres hospitalaris

La senyalització d’orientació a les carreteres del Pirineu pràcticament no ha millorat en els últims cinc anys. Una auditoria del RACC li dona una puntuació de 65 punts sobre 100, cosa que representa un resultat general acceptable però amb un ampli marge de millora.

Aquesta és l’actualització que el RACC ha fet de l’auditoria que ja va fer en aquest territori el 2012 i que torna a analitzar si la senyalització a les carreteres compleix la seva funció d’orientar els conductors de manera segura, clara i eficaç. Les indicacions per arribar als centres sanitaris suspenen l’auditoria i no s’han constatat millores en relació amb les deficiències ja alertades fa cinc anys. La Fundació Hospital de Puigcerdà i l’Hospital de Campdevànol estan a la cua de les 23 destinacions estudiades, amb uns resultats insuficients tenint en compte que són serveis de primera necessitat. Les capitals de comarca i els accessos a Barcelona són les destinacions més ben senyalitzades.

La continuïtat dels senyals és pobra (55 punts sobre 100), la comprensió de la senyalització (66 punts) presenta una falta greu d’uniformitat, segons el RACC, i la visibilitat és bona en general (78 punts). El manteniment ha millorat (81 punts).

L’estudi ha analitzat la senyalització existent per arribar a 23 destinacions d’interès mitjançant 81 itineraris diferents des d’una trentena d’orígens que sumen més de 4.600 quilòmetres de carreteres.

Les estacions d’esquí i els parcs milloren

Les estacions d’esquí i els parcs naturals encara han de millorar en diversos aspectes però han pujat nota, impulsats pels bons resultats del complex de Boí Taüll i Port Ainé, igual que el Parc Natural del Cadí-Moixeró. En canvi, Vallter 2000 i Baqueira Beret han empitjorat.

La puntuació global ha augmentat 5 punts gràcies a la millora de les esmentades estacions de muntanya lleidatanes. En el cas de Boí Taüll, ha passat del suspens a obtenir la segona nota més alta entre les 8 estacions analitzades i és la destinació que més ha millorat de l’estudi. En canvi, la senyalització per arribar a Vallter 2000 i a Baqueira Beret ha empitjorat en els últims cins anys.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona