Infraestructures i serveis

Infraestructures

El govern revisa l’impacte del projecte de la C-32 a Lloret

El Departament de Territori i Sostenibilitat actualitza l’avaluació ambiental i les modificacions del pla

El TSJC va suspendre al juliol l’inici del ramal de l’autopista, que ha de fer la concessionària

La Generalitat ha actualitzat la declaració d’impacte ambiental i les modificacions del projecte d’allargament de l’autopista C-32 fins a Lloret de Mar, segons van exposar ahir a la tarda fonts del Departament de Territori i Sostenibilitat. Mitjançant la publicació d’ahir al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC), el govern va anunciar que exposa a informació pública la revisió del projecte.

La Generalitat tenia intenció de començar les obres del ramal de 6,5 km entre Tordera i Lloret el setembre del 2015, segons va anunciar el llavors conseller Santi Vila. Defensat pel govern i pels ajuntaments de Blanes, Tordera i Lloret, l’obra encara no ha començat, entre altres raons per l’oposició de la plataforma Aturem la C-32.

Entre la GI-600 i la C-63

El projecte aprovat pel govern el 2016 discorria entre el final de l’actual C-32 (enllaç amb la GI-600) i la C-63, i tenia una connexió amb la GI-682 (carretera de Lloret a Blanes). El traçat alternava dos carrils de circulació (de pujada) amb un de sol en sentit contrari (de baixada), i els separava una mitjana per evitar xocs frontals.

Fonts d’Aturem la C-32, contraris al projecte, consideren que el nou projecte de la Generalitat serà inclòs en les diligències obertes pel Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC), que va suspendre l’inici de les obres el 19 de juliol.

En la resolució de fa vuit mesos, el TSJC sostenia que el projecte, aprovat pel govern de manera definitiva el 18 de juliol del 2016, no tenia declaració d’impacte ambiental, i les parts demandades no aportaven cap dada sobre el perjudici que els suposaria la suspensió cautelar de l’inici dels treballs.

LA DATA

19.07.17
Va ser
la data en què el TSJC va suspendre cautelarment l’inici de les obres, tal com demanava Aturem la C-32.

Una obra presentada el març del 2015

La Generalitat, encara amb el conseller Santi Vila a Territori i Sostenibilitat, va presentar el projecte a la biblioteca de Lloret de Mar el divendres 6 de març del 2015. El govern volia que les obres comencessin el setembre d’aquell any. L’obra, que significava una inversió de 58,6 milions d’euros, s’havia d’allargar dos anys. Per tant, en el càlcul inicial, l’autopista hauria d’haver estat acabada el setembre del 2017. L’obra l’havia d’executar l’empresa de la C-32, Abertis, que té la concessió de la via fins al 2021.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

L’Escala rehabilita el cementiri marí amb 125.000 euros

L’ESCALA
ROGER GASULL
APICULTOR I GERENT D’ARNIA APICULTORS SL

“Hem trobat el primer niu d’abella asiàtica a la Península”

MONTBLANC
Infraestructures

La Pilastra; més d’un any d’obres

Bescanó

Millores a la connexió entre Font-rubí i Camprodon pel Ritortell

Camprodon

Millores a l’accés viari sud de la ciutat de Banyoles

Banyoles

Un pou nou refà la captació del vell, a Fontanilles

forallac / la bisbal
opinió

Transformació pel canvi climàtic: Catalunya hi serà

Conseller de Territori i Sostenibilitat

Comencen a muntar l’esquelet per reconstruir el pont del Dimoni de Girona

girona

El Pallars es mobilitza contra la mineria al parc natural

ISIL