Infraestructures i serveis

La titularitat de terrenys, l’altre eix de la negociació

Les places Espanya i Poeta Marquina, ara d’Adif, han de ser municipals i es calcula que es compensa amb el parc Central

La negociació que emprendran a finals de mes Adif i l’Ajuntament de Girona no només se centrarà en els treballs pendents de l’ens ferroviari a Girona i en el deute que té amb el consistori pels treballs que li ha fet, sinó que també ha d’abordar la titularitat de diversos terrenys lligats al projecte ferroviari. “Un cop les obres s’han acabat, cal regularitzar la titularitat dels béns que conformen l’espai ferroviari i els que han deixat de conformar-lo; és a dir, delimitar quins espais continuen sent d’afectació ferroviària i quins han de ser de propietat municipal”, explica el regidor delegat del Projecte Ferroviari, Carles Ribas. En concret, hi ha dos espais que actualment són d’Adif que han de passar a ser municipals perquè l’ens ferroviari ja no en fa cap ús: la plaça Poeta Marquina i la plaça Espanya. Aquestes dues places cèntriques són, pràcticament en la seva totalitat, titularitat d’Adif –i en una petita part, municipals– perquè l’antiga estació del Carrilet era on ara és la plaça Poeta Marquina i l’actual estació abans era més gran i ocupava també bona part de l’actual plaça Espanya.

La negociació se centrarà a calcular, metre a metre, si l’expropiació d’aquestes zones es compensa amb la de l’obra del parc Central. L’Ajuntament de Girona ha defensat sempre que, a més dels milers de metres quadrats del parc que passaran a ser titularitat d’Adif –en zones com ara les sortides d’emergència, ventilacions, l’edifici satèl·lit, etc.–, també considera que s’ha afectat tota la resta de la llosa en un percentatge que entrarà en la negociació. És a dir, que són metres quadrats que s’han retornat a la ciutat però no al 100%, perquè estan hipotecats pel fet de no poder-hi construir ni tampoc plantar-hi arbres, per exemple, ja que només hi ha 60 cm de terra. L’Ajuntament entén que amb tot plegat hi ha un diferencial a favor de Girona.

El futur del pàrquing subterrani

Un altre dels temes pendents d’Adif a Girona és el futur de la zona reservada per a pàrquing a les plantes subterrànies 2 i 3 del parc Central. En l’estrena del parc, el 20 de març, el secretari d’estat d’Infraestructures va dir que s’hi intentaria donar “el millor ús”. “Si estan les places fetes es posaran en servei. Cal veure quin és el règim d’explotació i en quines condicions.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona