Infraestructures i serveis

Veïns del vial Sant Jordi d’Olot exigeixen que deixi de fer de variant

Lamenten la passivitat de l’Ajuntament a l’hora de trobar-hi una solució i proposen que els camions passin per altres carreteres

S’han constituït en plataforma

El vial Sant Jordi d’Olot fa temps que suporta un elevat trànsit de vehicles i un increment del nombre de camions de porcs que es dirigeixen a l’escorxador del Pla de Baix. Un grup de veïns s’ha constituït en plataforma per reclamar millores en aquest vial, que es converteixi en l’avinguda urbana que era originalment i, sobretot, que s’hi instal·lin mesures dissuasives del trànsit pesant i que, fins i tot, es desviïn per altres carreteres gironines.

Critiquen que, deu anys després de l’obertura del túnel de Bracons, aquesta avinguda faci encara de variant d’Olot i que continuï encallat el projecte i la construcció de la variant que ha d’unir la carretera C-63 amb l’eix pirinenc pel nord de la capital garrotxina. “ Bracons va ser un engany i la nostra vila cada dia està i estarà més intransitable i pol·luïda. Creure que una petita calçada d’un carril podrà absorbir el volum de vehicles en augment és ingenu i temerari”, afirma la plataforma en un comunicat.

I hi afegeix: “Els qui travesseu l’avinguda Sant Jordi i els carrers que la continuen haureu vist que a la ciutat d’Olot se li han obert un munt de cràters més. La denominació de ferm del seu asfalt és una fal·làcia. Es troba ple de forats, esquerdes i desnivells, que augmenten pel pas i els bots de milers de camions de gran tonatge mentre les cases trontollen i es malmeten.”

En el comunicat, aquesta plataforma acusa de passivitat l’Ajuntament per trobar solucions al l’excessiu ús del vial. A més, hi afegeix que l’Ajuntament no ha atès la petició que la millora de l’asfalt no es faci amb caràcter urgent, tot i que té un cost assumible de 40.000 euros.

Així mateix, un portaveu d’aquesta plataforma ha recordat que molts veïns dels barris de Bonavista, les Fonts, Benavent i Sant Cristòfor han de travessar cada dia en cotxe o a peu aquesta via i que també ho han de fer molts alumnes de l’escola Volcà Bisaroques d’aquests mateixos barris i de Sant Miquel. A més, ha indicat que estan quantificant els danys estructurals i d’altres tipus que han aparegut en alguns dels habitatges del vial. Això no obstant, ha remarcat que hi ha danys intangibles que són més importants, com les pudors i els riscos per a la salut que comporta l’elevat trànsit de camions de porcs per aquesta via.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona