Infraestructures i serveis

Primer pas a l’avinguda verda del vial sud d’Olot

L’Ajuntament i la plataforma ‘No és un vial, és un carrer’ acorden fer una prova pilot al tram amb més asfalt

És imminent la instal·lació d’una estació de mesura dels nivells de contaminació

L’Ajuntament d’Olot introduirà espais verds i arbrat al tram de l’avinguda Sant Jordi més viària com a prova pilot per ordenar el trànsit i humanitzar aquest eix que ara fa les funcions de variant i per reduir-hi els nivells de contaminació.

És un dels compromisos adquirits en l’última reunió de la taula de seguiment conjunta amb la plataforma veïnal No és un vial, és un carrer. Es tracta del tram que va del giratori de la carretera de Santa Pau al del pont del Consum, on el trànsit circula molt a prop dels edificis. A tot plegat, s’afegirà en breu la instal·lació oficial, per mesurar la contaminació i a la instal·lació, de radars de tram, tant per reduir la velocitat dels vehicles que passen per aquest vial, com per conscienciar els conductors de què estan circulant per un carrer urbà.

No és un vial ha recollit 7.000 signatures en onze mesos. “La manca d’una circumval·lació que possibiliti al trànsit vorejar el nucli urbà d’Olot ha convertit aquesta industrialitzada capital de comarca en una xarxa de carreteres per on creuen tota mena de vehicles i mercaderies”, ha declarat la portaveu de la plataforma, Duaita Prats. Hi ha afegit: “L’avinguda Sant Jordi és l’exemple paradigmàtic d’atac constant a la salut i la sostenibilitat, una cicatriu ecològica urbana de cinc quilòmetres a la qual s’afegeixen les d’altres carrers com ara l’avinguda Reis Catòlics, o l’avinguda Santa Coloma, tal com mostren els alts nivells de contaminació registrats en mesuradors privats situats en diferents punts”.

Segons ella, aquesta situació s’agreuja per l’orografia olotina, que és molt tancada, i el canvi climàtic i l’hàbit d’un ús elevat del cotxe privat com a mitjà de transport principal.

LA XIFRA

7.000
signatures
ha recollit la plataforma olotina, que reclama l’ordenació viària de l’avinguda Sant Jordi.

Signatures que arriben a la Generalitat

La plataforma No és un vial, és un carrer lliurarà, el 27 de febrer, al secretari d’Infraestructures i Mobilitat del Departament de Territori i Sostenibilitat, Isidre Gavín les signatures que han recollit. A part, els seus responsables li traslladaran la preocupació de la ciutadania per la falta d’una circumval·lació a la ciutat. També tenen previst reunir-se amb el cap dels serveis territorials d’Interior a Girona, Albert Ballesta, per parlar de mobilitat al vial i de les possibilitats d’aplicar mesures més restrictives al trànsit.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona