Infraestructures i serveis

Més obres d’Adif en el tram entre Caldes i Maçanet

L’administrador ferroviari informa que el canvi de la catenària farà apujar la velocitat dels combois

El termini d’execució dels treballs és de 24 mesos

L’empresa pública de l’Estat Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (ADIF) ha adjudicat les obres de renovació integral de la catenària entre Caldes de Malavella i Maçanet. Segons informa la companyia, la inversió serà de 4,1 milions d’euros i permetrà “garantir els paràmetres òptims de seguretat i fiabilitat del sistema d’electrificació”. El febrer del 2019, Adif havia posat a licitació les obres de la catenària per 5,3 milions.

El tram entre Caldes i Maçanet, a la Selva, forma part de la línia d’amplada convencional entre Barcelona i Portbou passant per Girona. Els combois comercials guanyaran velocitat amb la instal·lació de la “catenària compensada”. Segons previsions d’Adif, les incidències vinculades a aquest element i el manteniment seran menors, cosa que anirà en benefici de la qualitat i l’eficàcia. El tram, segons l’operador del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana –abans Foment–, és molt dens.

El contracte ha estat adjudicat a la unió temporal d’empreses (UTE) formada per Comsa Instalaciones i Sistemes Industrials i Sacyr Neopul. El termini d’execució és de 24 mesos.

Els detalls

Adif informa que, amb les obres, se substituiran tots els pals de la catenària i les mènsules (amb els seus corresponents massissos de formigó a la base). A més, es muntaran equips de compensació i s’instal·laran nous conductors (sustentadors, fils de contacte i pendolat), així com suspensions i atirantats.

LA XIFRA

4,1
milions
d’euros invertirà Adif per canviar del tot la catenària entre Maçanet de la Selva i Caldes de Malavella.

Obra sostenible i fons europeus

La renovació de tota la catenària del tram se suma a les obres, ja acabades, que han permès renovar tota la via d’ample convencional. En total, els treballs en un tram de 15 km han significat 17 milions d’inversió. Adif destaca que les obres contribueixen a assolir els Objectius de Desenvolupament Sostenible (en infraestructures) i que, per això, els treballs poden rebre cofinançament d’Europa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Barcelona té el 25% de les obres del pla de barris per acabar

barcelona
‘Èxode’ a espais naturals i multes per ‘botellons’

‘Èxode’ a espais naturals i multes per ‘botellons’

Campelles / Palamós

La pagesia del Baix Ter i els ecologistes, en contra de la variant de Torroella

TORROELLA DE MONTGRÍ

El POUM de Banyoles, cap a Urbanisme

Banyoles
PALAFRUGELL

Reobren Manufactures del Suro

Foto fixa del jove empordanès

FIGUERES

Fortià fa un pas més en la restauració de la Casa de la Reina Sibil·la

FORTIÀ

Les dessaladores són la clau per treure pressió als rius

barcelona
Medi Ambient

L’esport més sostenible

Barcelona