Infraestructures i serveis

Desencallen les obres del tren a l’aeroport

El Consell de Ministres va aprovar ahir la posada a licitació dels treballs pendents

Llum verd a la segona fase de construcció de l’accés ferroviari a la T1 de l’aeroport de Barcelona. Ahir el Consell de Ministres va aprovar la posada a licitació de les obres de la superestructura de la nova doble via, de 4,5 quilòmetres de llargària, que anirà entre la línia d’ample convencional que enllaça Barcelona amb Tarragona i les terminals 1 i 2 de l’aeroport. El projecte, amb un termini d’execució de 24 mesos i una inversió de 73,77 milions d’euros sense IVA, inclou la connexió amb la línia, l’adaptació de les vies d’accés i els moviments de terra per fer l’enllaç, el sistema d’electrificació i de les instal·lacions de seguretat i comunicacions del nou ramal, a més dels treballs d’arquitectura a les andanes i de les estructures de les estacions de les dues terminals i instal·lacions com l’aigua, l’electricitat, la ventilació o la climatització. La primera fase del projecte, que va consistir en l’excavació d’un túnel de 3 quilòmetres, es va acabar el 2018.

Encara no hi ha acord sobre qui ha de gestionar el servei ni com s’ha de donar. La directora del servei de Rodalies de Catalunya, Mayte Castillo, defensa que l’explotació de la línia de l’aeroport es faci integrada amb les línies R2 i R4 de la xarxa de rodalies per optimitzar la gestió del servei. D’altra banda, el desembre passat, la Generalitat va encarregar a FGC la gestió de la línia, que anomena T-Aeroport. Segons van avançar, la línia enllaçaria la T1 amb l’estació de Sant Andreu Comtal amb parades intermèdies, tindria una freqüència de 15 minuts i permetria la connexió amb la resta de línies de la xarxa de rodalies, FGC, TMB i tramvia. Ahir mateix, FGC va anunciar que ha iniciat els tràmits per a la posada a licitació d’una dotzena de nous trens per a aquesta línia.

El tràfic aeri cau un 72% respecte de l’any passat

L’aeroport de Barcelona va registrar la setmana passada un 72% menys de tràfic aeri que l’any passat, segons dades d’Eurocontrol. La mitjana de moviments va ser de 276 al Prat, respecte dels 355 a Madrid-Barajas, amb una disminució del 70%. Des de l’inici de la pandèmia, l’Estat ha perdut uns 880.000 vols i 150 milions de passatgers, i és el tercer d’Europa que més pateix en el sector aeri després del Regne Unit i Alemanya. La pitjor caiguda d’operacions va ser a mitjans d’abril, quan el tràfic aeri va disminuir un 95%. Es va situar per sota del 90% fins a mitjans de juny, quan es va iniciar una lenta recuperació que es va frenar a partir de l’1 d’agost.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona