Servei de lloguer de bicicletes a l'octubre

Es podrà accedir a més de 350 bicicletes repartides en tretze parades per tot el municipi

Per a les primeres setmanes del mes d'octubre, està previst l'inici de servei de lloguer de bicicletes a aquesta localitat i és així com, els ciutadans i ciutadanes, podran deixar el cotxe a casa i desplaçar-se amb aquesta nova oferta gràcies a l'obtenció d'un carnet similar al de la targeta Mòbilis que s'utilitza a Metrovalència, que disposarà d'un xip que identificarà l'usuari i es podrà recarregar fàcilment.

Hi haurà 13 parades repartides per tota la ciutat, que tindran disponibles en tot moment entre 10 i 12 bicicletes. Un equip de manteniment revisarà cada parada i reposarà bicicletes en aquelles parades de més ús en hores punta.

En total hi haurà 350 bicicletes entre les que estiguen en ús i les que es queden de recanvi. De tot aquest volum general, 10 d'elles seran elèctriques i estaran disponibles per a persones que es dirigisquen al vedat o que no puguen realitzar un esforç excessiu.

Els primers 30 minuts d'ús seran gratuïts, a fi de potenciar la utilització en els desplaçaments curts, i quan es sobrepasse aquest temps, la tarifa aplicable serà de 15 cèntims per hora, semblant a la que s'estableix en altres grans ciutats que ja disposen d'este servei.

Les parades estaran en les dues estacions de Metro, la Ciutat de l'Esport, comissaria de Policia Nacional, Centre Comercial «Las Americas», ambulatoris i centres sanitaris locals, així com en les principals vies de comunicació del poble.

Les bicicletes seran de talla única, senzilles i robustes, amb una cistella frontal per a poder portar paquets menuts i amb un disseny adaptat a la imatge corporativa de l'Ajuntament.

En cada una de les parades, hi haurà un aparcabicicletes que tindrà capacitat per a 14 cadenats.

Torna la bici als carrers

P. ROSSELL

La tardor tanca un parèntesi que ha restat obert durant molts anys; pot ser massa anys i tot. No és la primera vegada que la ciutat de Torrent veu circular bicicletes pels seus carrers, però des que això passava fins ara, han passat pot ser més de 40 anys. Aleshores eren els llauradors els que feien servir aquest artil·lugi mecànic per poder anar a l'Horta del Ràfol i a la Carrasquera, a la Pedrera o al secà del Clot de Bailon. També hi havia prou costum entre els treballadors de Peris Andreu i de «Viguetas Mubemi» de fer servir aquesta màquina senzilla de transport personal. Des d'aleshores ençà, la bicicleta va passar al bagul del record i únicament els més joves —i sempre en xicotetes quantitats— la feien servir pels carrers del poble. Posteriorment, i ja en època democràtica, començaren a dissenyar-se carrils bici de curta volada i fins i tot s'arribaren a instal·lar parades i aparcaments de bicicletes en llocs on ni tan sols hi havia carril. Ara torna la moda de la bicicleta i que siga benvinguda. /



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona