Infraestructures

El govern ajorna les obres de la C-32 a Lloret fins al gener

La Generalitat estudiarà el flux de vehicles en temporada alta a la GI-682 i la GI-600

Dulsat i Lupiáñez diuen que l'allargament faria millorar la mobilitat

El Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat ha ajornat fins al gener les obres de l'allargament de la C-32 a Lloret de Mar. És el que es desprèn després de la reunió de dimecres a Lloret entre el subdirector general d'Infraestructures de Transport Terrestre del govern, David Prat, i representants dels equips de govern de Lloret i Blanes, encapçalats pels dos alcaldes, Jaume Dulsat (Lloret) i Miquel Lupiáñez (Blanes), respectivament.

La Generalitat va informar dimecres que farà un estudi en temporada alta turística –a l'agost– del nombre de vehicles que circulen per la GI-682 (la carretera de Blanes a Lloret) i la GI-600 (des de l'N-II, a Tordera, fins a Blanes). Les últimes dades del govern són del març, i els responsables de les administracions coincideixen que no reflecteixen amb exactitud l'increment de població a l'estiu –a Lloret es triplica, com a mínim.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, va presentar el 6 de març el projecte del ramal de la C-32 a Lloret, Blanes i Todera, valorat en 58,6 milions d'euros i que paga Abertis. L'inici de les obres estava previst per al mes de setembre, però ara s'endarrerirà, com a mínim, quatre mesos. El tram a construir és de 7,6 km.

“Necessària”

L'alcalde de Lloret considera que l'allargament de la C-32 és una “infraestructura necessària”, però troba pertinent tenir dades de l'època de l'any en què hi ha més desplaçaments a la Selva marítima. “Arribar a Lloret és un embolic a l'estiu. És bo que es tinguin tots els elements de judici.”

A Lloret es va aprovar una moció en què es demanava una moratòria de l'inici de les obres, previst inicialment per al setembre, i una consulta ciutadana. L'equip de govern de Lloret està disposat a respectar l'acord de ple.

A Blanes, per la seva banda, Lupiáñez sempre s'ha mostrat partidari de la C-32. En una primera votació al ple, el PSC va fer possible que no s'aprovés una moció que reclamava igualment una moratòria i una consulta ciutadana. Una moció molt similar podria tornar a sotmetre's al ple després de l'estiu.

L'alcalde de Blanes considera que el principal problema és enllaçar per carretera amb Lloret (mitjançant la GI-682) i que és degut al fet que les rotondes “estan integrades a la trama urbana i és impossible fer-les més grans”. El batlle es refereix a la fluïdesa que hi ha, per exemple, a la C-260, entre Figueres i Roses, amb rotondes més àmplies.

Més de 20.000 vehicles

L'alcalde socialista, que governa amb el grup de CiU, valora que el govern es decideixi a actualitzar les dades de vehicles. Quan el govern tingui les dades, les enviarà als ajuntaments afectats. I Lupiáñez està disposat també a convocar un acte públic per donar-ne els detalls. Quan Santi Vila va presentar el projecte –encara amb Romà Codina i Josep Marigó d'alcaldes–, el govern va informar que per la GI-682 hi passen 24.613 vehicles al dia i per la GI-600, 20.509.

Segons va detallar David Prat a Lloret, l'estudi d'impacte ambiental ha estat actualitzat. L'informe té en compte els sorolls de les futures obres, l'afectació en zones habitades i la reforestació de les zones de vegetació.

LA DATA

06.03.15
És el dia en què
que Santi Vila va anunciar la represa de les obres per al setembre. Va dir que durarien dos anys.

LES FRASES

Fins a Lloret les rotondes són dins la trama urbana i no es poden ampliar. Això afecta la mobilitat
Miquel Lupiáñez
alcalde de blanes (PSC)
L'allargament de la C-32 és necessari. És bo que tinguem, però, tots els elements de judici
Jaume Dulsat
alcalde de lloret de mar (CiU)


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia