Infraestructures i serveis

Infraestructures

La reforma del port de Premià de Mar

El nou port de Premià

L'empresa concessionària de la infraestructura, Marina Premià, va presentar un projecte per reformular-la i reconvertir-la

Tot i que l'equip de govern en minoria –CiU i el PSC– veu la proposta amb bons ulls i la considera una “oportunitat”, el principal partit de la oposició demana temps per estudiar-la i poder-hi fer propostes

Uns 19 milionsd'euros seria la quantitat de la inversió que es faria al port de Premià de Mar

La reformulació del port de Premià de Mar ha estat objecte de debat i discussió des de fa molt de temps. Recentment l'empresa que el gestiona, Marina Premià, va presentar una proposta per transformar-lo i donar-hi l'empenta definitiva.

Segons va explicar el regidor d'Urbanisme, Antoni Subirà (CiU), el projecte inclou, a grans trets, la implantació d'una àrea comercial de cap uns 18.000 metres quadrats i la construcció d'una gran zona verda de prop de 21.000 metres quadrats, que aniria paral·lela a la via del tren i al passeig. Segons Subirà, la inversió total del projecte vorejaria els 19 milions d'euros a càrrec de Marina Premià. Tot això, amb la perspectiva de poder crear uns 450 llocs de treball. “Intentarem que es pugui agafar gent de Premià de Mar per cobrir gran part d'aquesta demanda de feina”, va explicar en aquest sentit el regidor. Pel que fa als terminis de les obres, el delegat d'Urbanisme de Premià de Mar va dir que, si tot va com està previst, aquestes puguin començar a la primavera vinent i que a final del 2017 es puguin completar. “Aquest projecte és una oportunitat per Premià de Mar i pot generar un efecte de crida perquè la gent vingui a comprar al municipi”, reflexionava Subirà, que hi va afegir que “una inversió tan grossa no s'hi havia fet mai”.

En aquest sentit, David Gutiérrez (PSC), soci de govern de CiU i regidor de Promoció Econòmica, també va defensar la reforma del port. “Això servirà per posar a Premià de Mar al mapa”, va afirmar Gutiérrez, que es marca “poder ser la referència al Baix Maresme”. El regidor, a més, va manifestar que la construcció de la gran zona comercial del port pot beneficiar la resta del municipi. “Tenim un eix comercial potent, amb els carrers Enric Granados i la Gran Via”, va dir. A més, Gutiérrez es va mostrar favorable a parlar amb els grups de la oposició del projecte per “millorar-lo entre tots”, ja que CiU i el PSC governen en minoria. Finalment el titular de Promoció Econòmica va qualificar de “gran oportunitat” la inversió prevista pel port perquè “en els temps que corren això és molt positiu”, va insistir.

Aquesta reforma portuària, però, no sembla que satisfaci a tothom i, en aquest sentit, l'oposició va forçar que es retirés el punt en què s'havien de debatre 3 modificacions puntuals del projecte sobre les edificacions dins el port i sobre els espais comercials de l'ordre del dia del ple de final de juliol. En aquest sentit, Marina Altés, regidora del principal grup de la oposició, la Crida Premianenca, va manifestar els seus dubtes sobre el projecte. “És un tema que s'ha d'estudiar molt a fons”. va afirmar Altés. “També ens preocupa l'impacte mediambiental que pot causar el desenvolupament del projecte”, comentava la regidora, que també va explicar que tot i la presentació del projecte als membres del consistori,“ molta gent del poble encara no n'és coneixedora”. A més, Altés també va mostrar els seus dubtes sobre l'impacte que l'obertura d'una gran àrea comercial al port pot generar als comerços del municipi. Per tot això, la regidora va convidar a reflexionar assegurant: “cal que el projecte presentat es pugui digerir tranquil·lament i que s'hi puguin fer aportacions.” Finalment, Altés va avançar que una de les qüestions que caldrà afrontar pel que fa al projecte del port serà els seus accessos.

Precisament, sobre aquesta qüestió un centenar de veïns es van reunir fa uns dies a Can Pou amb representants dels grups municipals, tant de l'oposició com del govern, per parlar sobre el futur port de Premià de Mar. En una assemblea a peu de carrer els veïns van obtenir informació sobre el projecte i van manifestar, sobretot, preocupació pel disseny dels accessos i la transformació viària de Can Pou, i d'altra banda, per les implicacions comercials del futur equipament, tal com va informar Premià Notícies. Malgrat que l'empresa encara no ha fet cap presentació d'aquest projecte als mitjans de comunicació, sí que fa uns mesos que, al Youtube, hi han penjat un vídeo en què es recrea virtualment la proposta de reforma del port de Premià de Mar.

Les xifres del nou port
Si finalment es du a terme la reforma del port tal com l'empresa concessionària la va proposar, aquestes en serien algunes xifres.
18
mil
metres quadrats, aproximadament, són els que hi hauria de zona comercial.
21
mil
metres quadrats, aproximadament, són els que hi hauria de zona verda.
450
persones
són les que podrien obtenir un lloc de treball.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Reclamen un codi ètic per als investigadors de la UdG

girona
SOCIETAT

Prop de 110 milions per al transport públic

Banyoles

Congelació d’ordenances per la Covid-19

Millora en l’accés al centre de Figueres des de la zona est

FIGUERES
Urbanisme

Barrera verda al vial sud d’Olot

El gat fer baixa a les Guilleries

Girona

Aturen el desdoblament de l’N-II a l’Alt Empordà

Figueres

La Diputació impulsa la Taula per a la Reactivació Econòmica i Social

girona

Doblaran l’alimentació elèctrica a Cadaqués

Cadaqués