Infraestructures

El director de l'aeroport parla de canvi de cicle

Lluís Sala es mostra esperançat amb el futur, tot i que no concreta cap dada nova sobre companyies o rutes pel 2016

Diu que les instal·lacions són un producte atractiu

El director de l'aeroport de Girona-Costa Brava, Lluís Sala, confia que el 2016 es començarà a notar “un canvi de tendència” en l'evolució del nombre de passatgers que utilitzen aquestes instal·lacions, que no ha parat de caure en els darrers anys. “Creiem en aquest canvi de tendència perquè el trànsit aeri s'està movent molt. Hi ha una millora dels factors que intervenen en el transport aeri, com la recuperació del turisme internacional i de la demanda interna. La baixada del preu del petroli i els descomptes d'un 1,9% que Aena aplicarà a partir del març del 2016 en les seves tarifes són altres aspectes a tenir en compte”, va exposar Sala ahir en una trobada amb periodistes. No obstant això, el director de les instal·lacions aeroportuàries va evitar donar cap dada concreta sobre possibles noves companyies o rutes per “prudència”. L'única companyia nova confirmada per l'any vinent és Jet2.

Sala va reconèixer que l'impuls de les instal·lacions es basa en una diversificació de l'oferta, que en aquests moments està gairebé en exclusiva a mans de la companyia Ryanair. Pel que fa a això, es va mostrar optimista pels efectes col·laterals que la forta competència de les companyies per “la marca Barcelona” pot tenir per a l'aeroport de Vilobí. “A causa de la ferotge competència que hi ha per l'aeroport de Barcelona, companyies com Vueling, Esayjet i Norwegian han de buscar constantment nous productes i aquí pot aparèixer una oportunitat per a nosaltres”, va exposar Sala, que va afirmar que el producte que pot oferir és la complementarietat amb Barcelona, l'eficàcia i uns preus econòmics. “Girona té un paper molt important a jugar en el futur. Cal estar preparats per no perdre cap oportunitat quan aparegui”, va dir.

LA XIFRA

19,3
Percentatge
de la pèrdua de passatgers que ha registrat l'aeroport aquest estiu. És la segona caiguda més gran.

L'amenaça de la reducció horària

El director de l'aeroport Girona-Costa Brava es va mostrar satisfet d'haver-se deslliurat de l'amenaça que hi havia de reducció de l'horari de funcionament de les instal·lacions durant la temporada d'hivern a causa de la caiguda de passatgers. Amb tot, Sala va treure importància a aquesta mesura. “Afortunadament no ha estat necessari tornar a un horari reduït, però si fos així tampoc no seria cap situació excepcional”, va exposar Sala, que va argumentar també que la reducció horària és una mesura reversible. D'altra banda, i pel que fa a les relacions amb Ryanair, Sala es va mostrar optimista i creu que la companyia augmentarà el nombre de rutes previstes, si bé va reconèixer que no sap quan. “Els representants de Ryanair han manifestat la intenció d'augmentar la seva presència a Girona quan disposin de més avions, però veurem si serà l'estiu del 2016 o no”, va dir. Amb vista a l'estiu vinent, Ryanair ofereix, ara per ara, 28 rutes, vuit menys que l'estiu passat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona