Infraestructures

JxSí reclama que el tren a Barcelona trigui 60 minuts

Els diputats bagencs entren al Parlament una proposta perquè Renfe millori el servei de Manresa a la capital

Exigeixen també les obres per eliminar les barreres arquitectòniques de l'estació

Junts pel Sí ha entrat al Parlament una proposta de resolució en la qual reclama al Ministeri de Foment la millora del servei de rodalies que Renfe presta de Manresa a Barcelona. Els signants, els diputats bagencs David Bonvehí (CDC) i Adriana Delgado (ERC), exigeixen que la durada del trajecte sigui inferior a l'hora.

Els diputats asseguren que cal “una nova proposta de serveis ferroviaris” que permeti reduir la durada d'un viatge que és d'uns 80 minuts de mitjana, els mateixos que va trigar el primer tren que va arribar a Manresa, el 1859. “El trajecte ha de ser millorat perquè el tren sigui un mitjà de transport bàsic per als habitants de Manresa i comarca”.

La petició arriba pocs dies després que la Generalitat reconegués el “resultat fallit” dels trens semidirectes. Havien de reduir el temps entre 6 i 13 minuts, però les limitacions de velocitat que Adif aplica en trams que estan en obres ha fet que la reducció sigui zero.

Una estació per a tots

En la mateixa proposta, el grup reclama l'inici de les obres per eliminar les barreres arquitectòniques, que inclouen un ascensor: “Havien d'estar enllestides el 2015 i encara no s'han fet”. Actualment, per anar d'una andana a l'altra, cal passar per unes escales i un túnel subterrani, o bé travessar les vies per un pas superior “que no és cap garantia de seguretat i que queda lluny de l'estació”. L'actual situació, denuncien, fa que les persones amb mobilitat reduïda “no la puguin utilitzar”.

Els diputats han indicat que “Renfe ha posat a licitació alguna actuació de millora”, però han fet notar que “en els darrers tres anys ha entrat una partida en el pressupost de l'Estat que no s'ha acabat d'executar mai”. Segons va detallar ahir Bonvehí, es tractaria d'una partida de 5,4 milions per a tot Catalunya, dels quals 590.000 euros serien per a Manresa.

Aquest abril, Adif i Renfe van informar l'Ajuntament de Manresa que les obres començarien a finals del 2016, però no se'n va detallar l'import. Amb anterioritat també havien anunciat que el projecte, que data del 2013, quedaria enllestit el 2015.

LA XIFRA

80
minuts són els
que triga el tren de Manresa a Barcelona; els mateixos que el primer trajecte inaugural, del 1859.

LA DATA

2016
Renfe
va dir a l'abril que les obres s'iniciarien a finals del 2016. Anteriorment havia dit que quedarien llestes el 2015.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona