JxSí reclama que el tren a Barcelona trigui 60 minuts
Els diputats bagencs entren al Parlament una proposta perquè Renfe millori el servei de Manresa a la capital
Exigeixen també les obres per eliminar les barreres arquitectòniques de l'estació
Junts pel Sí ha entrat al Parlament una proposta de resolució en la qual reclama al Ministeri de Foment la millora del servei de rodalies que Renfe presta de Manresa a Barcelona. Els signants, els diputats bagencs David Bonvehí (CDC) i Adriana Delgado (ERC), exigeixen que la durada del trajecte sigui inferior a l'hora.
Els diputats asseguren que cal “una nova proposta de serveis ferroviaris” que permeti reduir la durada d'un viatge que és d'uns 80 minuts de mitjana, els mateixos que va trigar el primer tren que va arribar a Manresa, el 1859. “El trajecte ha de ser millorat perquè el tren sigui un mitjà de transport bàsic per als habitants de Manresa i comarca”.
La petició arriba pocs dies després que la Generalitat reconegués el “resultat fallit” dels trens semidirectes. Havien de reduir el temps entre 6 i 13 minuts, però les limitacions de velocitat que Adif aplica en trams que estan en obres ha fet que la reducció sigui zero.
Una estació per a tots
En la mateixa proposta, el grup reclama l'inici de les obres per eliminar les barreres arquitectòniques, que inclouen un ascensor: “Havien d'estar enllestides el 2015 i encara no s'han fet”. Actualment, per anar d'una andana a l'altra, cal passar per unes escales i un túnel subterrani, o bé travessar les vies per un pas superior “que no és cap garantia de seguretat i que queda lluny de l'estació”. L'actual situació, denuncien, fa que les persones amb mobilitat reduïda “no la puguin utilitzar”.
Els diputats han indicat que “Renfe ha posat a licitació alguna actuació de millora”, però han fet notar que “en els darrers tres anys ha entrat una partida en el pressupost de l'Estat que no s'ha acabat d'executar mai”. Segons va detallar ahir Bonvehí, es tractaria d'una partida de 5,4 milions per a tot Catalunya, dels quals 590.000 euros serien per a Manresa.
Aquest abril, Adif i Renfe van informar l'Ajuntament de Manresa que les obres començarien a finals del 2016, però no se'n va detallar l'import. Amb anterioritat també havien anunciat que el projecte, que data del 2013, quedaria enllestit el 2015.