política municipal
participació ciutadana
Els olotins recorren cada cop més al programa La Ciutat dels Detalls
L'any passat va tornar a créixer el nombre de peticions adreçades a La Ciutat dels Detalls, el programa de l'Ajuntament d'Olot que centralitza les demandes relacionades amb la via pública. L'any passat hi va haver 3.221 demandes (una mitjana de nou cada dia, 16,2% més que al 2014), de les quals es van resoldre el 92,4%. Les peticions pendents –van aclarir ahir la regidora Núria Fité i la tècnica de l'oficina d'atenció al ciutadà (OAC), Carme Juanola– corresponen a temes d'envergadura que se solucionen a mitjà o a llarg termini. Com passa des que el servei es va posar en marxa, el 2011, l'enllumenat és el tema que més peticions genera (19,4%), seguit del mobiliari (14,4%), la senyalització viària (12,9 %), les voreres i els paviments (10,6%) i els jardins (8,3%). Els barris on més es localitzen les qüestions a resoldre són, per aquest ordre, Sant Miquel-les Tries, el nucli antic i Sant Roc.
Per accedir a La Ciutat dels Detalls els veïns es poden adreçar personalment a l'OAC o telefonar-hi, però el sistema que més es fa servir, amb diferència, és el formulari del lloc web de l'Ajuntament (www.olot.cat).